loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمان و سرمدیت (جستاری در فلسفه دین)

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده والتر ترنس استیس

مترجم احمدرضا جلیلی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65309 10003022
160,000 152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحقیقی در زمینه «فلسفه دین» و بررسی تعارض ادعاهای «دین» و «عقل» است.
در این اثر به دشوارترین مساله فلسفه دین یعنی مساله ناسازگاری دعاوی دینی و به خصوص دعاوی دینی راجع به خدا با یافته های عقل آدمی پرداخته شده است.
نگارنده از سویی نمی تواند این ناسازگاری را نپذیرد و از سوی دیگر نمی تواند به یافته های عقل در معرفت شناسی و هستی شناسی دین بی اعتنایی کند و از سوی سوم نیز نمی تواند دعاوی دینی را به صرف معارضه با احکام عقل نفی نماید.
از این رو در طی فصول کتاب هم آرای کسانی را رد می کند که تعارض دین و عقل را قبول ندارند و آرای کسانی را تخطئه می کند که به مذمت عقل و تحقیر دین پرداخته اند.

بررسی ماهیت دین، تفسیر الهیات سلبی و ثبوتی، بررسی مساله «زمان» و «ابدیت» و نسبت بین منطق و عرفان از برجسته ترین مباحث این کتاب به شمار می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما