loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از شک تا یقین

4 (1)

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده علی موحدیان عطار

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65320 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، تحقیقی درباره چیستی «شک» و «یقین» و راههای تبدیل شک به یقین است.
در این اثر سعی شده آفات متعدد شک و تردید برای ایمان ورزی آگاهانه مورد بحث قرار گرفته و عوامل تقویت شک در قلب و راه های زدودن آن بیان شود.

از این رو نگارنده ابتدا به چیستی و چگونگی شک و ماهیت آن در حقایق دینی پرداخته و عوامل بروز شک در قلب مانند ضعف قوه تعقل، انحراف دل، انکار عالمانه حقیقت و عوامل شناختی، بیرونی و روان شناختی ایجاد شک را بررسی نموده و روش صحیح برخورد با شک و خروج از این حالت را تبیین کرده است.

در ادامه وی به چیستی و چگونگی طلب یقین و روش برخورد صحیح با این حالت نیز اشاره نموده و روش قرآن و سنت در ایجاد و پرورش یقین را مطرح مینماید.
چیستی وسوسه و عوامل وسوسه اعتقادی، چیستی و چگونگی سهو القلب (دل فراموشی) و شیوه برخورد صحیح با آنها نیز از دیگر محورهای بحث در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما