loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و ایدئولوژی: در فرآیند صعود و سقوط مدرنیته

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده محمدرضا خاکی قراملکی

ویراستار محمدحسین طاهری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 428

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

تحقیق حاضر، مجموعه تأملات و مطالعات نویسنده در طی یک دوره ی زمانی ای است که پیش تر در قالب مقالات متعدد پژوهشی عرضه شده بود؛ اینک با دقت مجدد در قالب کتاب عرضه می شود. این پژوهش به یکی از چالش برانگیز ترین مساله ها و موضوعات حیات اجتماعی بشر، یعنی مناسبات زندگی دینی و حیات دنیوی می پردازد.

در حقیقت، تاریخ و سرنوشت بشری، در طول قرن ها، در بستر نزاع ها و درگیری بر سر این دو مسأله ی سرنوشت ساز رقم خورده است؛ از این رو هیچ برهه ای از تاریخ را نمی توان سراغ گرفت که فارغ از چالش بنیادین بین مناسبات دین و حیات قدسی با دنیا و حیات دنیوی بوده باشد.
در حقیقت، در مهندسی اجتماعی، دو نوع ایدئولوژی متقابل، مدعی تنظیم حیات و الگوی زندگی دنیوی هستند: در یک سوی ایدئولوژی های دنیوی قرار دارند که با مرکزیت انسان به عنوان ایدئولوگ، استراتژی و مهندسی کلان عالم را بر محور عقل خودبنیاد و دانش سکولار در جهت پرستش مادی رقم می زنند. در سوی دیگر، ایدئولوژی های دینی قرار دارند که با مرکزیت خدا از سوی انبیاء و رسولان الهی، استراتژی حیات و سعادت مادی عالم را در نسبت با حیات حقیقی و سعادت اخروی، با اتکای بر وحی و نزول دین رقم می زنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما