loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان پس از مدرنیته

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65379 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب عرفان پس از مدرنیته به تبیین ماهیت و ساختار گزارهها و شهودات عرفانی در عصر مدرنیته می پردازد. دان کیوپیت براساس دیدگاهی که درباره گزارههای دینی دارد دین و عرفان را وضعیت و موقعیتی ایمانی و زبانی صرف میداند که هیچگونه اطلاعات خارجی و عینی در بر ندارد.
در کتاب عرفان پس از مدرنیته استدلال میکند بعد از وقوع مدرنیته و گذر از دنیای کلاسیک عرفان ماهیتی زبانی محض پیدا کرده است. به نظر او نمیتوان برحسب واژگان به کار رفته در گزاره های شهودی عرفانی در پی حقایق عینی و خارجی بود همه چیز به فعالیتهای زبانی برمیگردد.
عرفان نوعی نوشتن است که برای تبیین آن نیازی به کمک تجربه نیست. هر ادعای عرفانی از دیدگاه کیوپیت نوعی شعر حماسی به شمار میآید. وی تئوریهای عرفان در دوره مدرنیته را ذیل واقع گرایی، شبه واقعگرایی و طبیعتگرایی مطالعه و نقد کرده است.
رابطه الهیات جزمی و عرفان و تبیین مفاهیم فروپاشی، سعادت و ابدیت از دیگر موضوعات مورد توجه نویسنده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما