loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی مکتب های فلسفی هند

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65437 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه ی حاضر در فصل نخست، شامل اصول کلی فلسفه ی هند به همراه طرحی اجمالی از هر مکتب است.
در این بخش مباحثی نظیر "ماهیت فلسفه"، "معنا و قلمرو و فلسفه ی هند"، "مکتب های فلسفی هند"، "جایگاه مرجعیت و احتجاج عقلانی در فلسفه ی هند"، "چگونگی تکوین فلسفه ی هند"، "وجوه اشتراک مکتب های فلسفی هند" و "زمینه و پیشینه ی زمان و مکان این مکاتب"، بازگو شده اند. در فصل های بعدی کتاب، دیدگاه های برخی مکاتب فلسفی هند نظیر مکتب "چارواکا"، جایتا"، "بودا"، "نیایا"، "وی شه شیکا"، "سانک های"، "یوگا"، "می مام سا" و "ودانتا" مطرح می شود.

از وجوه مشترک این مکاتب، می توان به این موارد، اشاره کرد: "چگونگی زیستن به بهترین نحو ممکن"، "توجه به رنج انسان در زندگی که با بدبینی آغاز می شود، اما با تراژدی و یاس به پایان نمی رسد"، "اعتقاد به یک نظم اخلاقی لایزال در هستی"، "هستی را منزلگاه اخلاق دانستن"، "جهل نسبت به واقعیت، یگانه علت رنج و اسارت"، "مراقبه ی (مدیتیشن) مداوم"، "مهار نفس برای تمرکز ذهن بر روی حقایق نظری" و "اعتقاد به رهایی و آزادی به منزله ی والاترین هدف زندگی".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما