loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چنین گوید او، (متن کهن بودایی)

ناشر مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب

نویسنده ایتی ووتکه

مترجم ع. پاشایی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65439 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، که یک متن دیرینه سال بودایی است و از مجموعه بزرگ "سه سبد" پالی می باشد، به منظور شناخت آیین بودا است.
گفتنی است دو سنت بزرگ آیین بودا، یکی "هینه یانه" و دیگری "مهایانه"، هر یک دارای مجموعه آثار دینی خاص خود می باشند. که این اثر متعلق به سنت "هینه یانه" یا "تیره واده" است.
«ایتی ووتکه» دومین اثر از این مجموعه آثار است که به زبان فارسی برگردانده می شود. ایتی ووتکه که حاوی سخنان آموزنده و اخلاقی بودا است، راه شناخت و آشنایی با معنویت بودایی را می گشاید.

با نگاهی به فهرست مطالب در می یابیم، که ایتی ووتکه مجموعه ای از آموزه های اخلاقی بودا است بر گستره پهناوری از مسائل اخلاقی که شالوده ی همه آنها همان تفکر و فلسفه بودایی در مکتب تیره واده است. یعنی آموزه هایی چون «سه آموزش» که چهار حقیقت جلیل، راه هشتگانه جلیل، روشن شدگی کامل بی برتر و مانند این ها را شامل می شود و همچنین دربردارنده ی مقصد و مقصود سیر و سلوک بودایی است که آزادی و رستگاری و نیروانه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما