loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه یهودی در قرون وسطا

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده دن کوهن شرباک

مترجم علیرضا نقدعلی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 334

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65443 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگارنده در این کتاب بر آن است تا نخست تاثیر الاهیات مطرح در کتاب مقدس و الاهیات خاخامی را بر رشد و تکامل فلسفه یهودی در قرون وسطا بررسی کند و سپس تحولات تفکر فلسفی یهودی از قرن نهم تا اواخر قرن پانزدهم را تحلیل نماید.

گفتنی است که فیلسوفان یهودی که در این ایام ظهور کردند، بر آن شدند تا تورات و سنت خاخامی را در پرتو تفکر فلسفی یونانی ـ اسلامی و نیز آموزه های قبالایی تفسیر کنند.
با ظهور "ابن میمون" و نوشته شدن کتاب "دلاله الحائرین" این نظریه پردازی ها به اوج خود رسید در این میان اندیشه های متضادی پیدا شد؛ برخی تفکر ارسطویی را مایه ی ویرانی ایمان یهودی و برخی آن را مایه ی سربلندی و قوام عقاید یهود می دانستند.
برخی مثل شم طوو ابن شم طوو خطر فلسفه یهودی را بیش از نوشته های یونانی می دانستند. اما با این همه، فلسفه ی یهودی پس از فراز و نشیب ها سرانجام در قرون وسطا به اوج شکوفایی رسید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما