loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرایش ها و مذاهب اسلامی در سه قرن نخست هجری

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده احمدبن حمدان ابوحاتم رازی

مترجم علی آقانوری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65477 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در کتاب حاضر به هر یک از فرقه های اسلامی، با توجه به اهمیت و گستردگی آن اشاره کرده، درباره چگونگی شکل گیری مؤسس و عقاید آنها مطالبی را بیان می دارد.

شناخت درست و اصولی انشعابات فرقه ها و نحله های اسلامی می تواند برای شناخت فرقه ها و جنبش های نوپدید راهگشا باشد و شاید بتوان الگوهای مشترکی را که هر دو از آنها پیروی می کنند یافت و به تحلیل آنها پرداخت.

از طرف دیگر، برخی از جامعه شناسان برخی از فرقه های اسلامی همچون طالبان را که زیر عنوان بنیادگرایی اسلامی می گنجد جزء جنبش های دینی جدید برمی شمرند.

نویسنده در کتاب حاضر به هر یک از فرقه های اسلامی، با توجه به اهمیت و گستردگی آن اشاره کرده، درباره چگونگی شکل گیری مؤسس و عقاید آنها مطالبی را بیان می دارد.

همچنین نویسنده به عقاید اصلی هر یک از فرقه ها و شاخه های انشعابی آنها نیز اشاره مختصری دارد و گاهی برخی احتجاجات کلامی آنها را نیز گزارش می کند؛ اما قبل از بیان عقاید هر یک از فرقه ها به وجه یا وجوه مختلف نام گذاری آن فرقه اشاره دارد.

تنوع مطالب، علمی بودن، توجه به اصطلاحات فرقه ای و طرح مباحث عام فرقه ای به همراه شواهد متنوع قرآنی و حدیثی اهمیت خاصی خاص به کتاب بخشیده است.

آنچه در این کتاب مهم به نظر می رسد، تبیین چگونگی انشعاب این مذاهب و فرقه ها و گرایش ها از آیین اصلی و بیان تفاوت های اساسی اندیشه ها و باورهای هر یک از آنها با دیگر مذاهب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما