loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنبش های فکری و دینی در جهان اسلام و معاصر

5 (1)

ناشر ادیان

نویسنده محمدجواد صاحبی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 981

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65589 10003022
400,000 380,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هجوم غرب صنعتی به سرزمین های اسلامی از جمله: شبه قاره هند، ترکیه عثمانی، مصر و مغرب عربی، بویژه از آغاز قرن نوزدهم میلادی به بعد، واکنش های متفاوتی را در میان نخبگان مسلمان پدید آورد که جریان ها و جنبش های فکری و دینی اسلامی معاصر از پیامدهای آن می باشد.جریان هایی که اگرچه ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی داشتند، اما در ظرف زمانی مزبور با شکل و محتوا و رویکردهای تازه ای احیاء و به صورت چهار جنبش سنت گرایی، سلفی گری، نوگرایی، احیاء و اصلاح فکر دینی رخ نمودند.

اثر حاضر بخشی از مطالعه ای دراز دامن در این باره است که با کاوش در تاریخ تقابل دو تمدن اخیر شرق و غرب، به تحلیل چگونگی پیدایش طلایه داران این ماجرا، و سیر تحول و تطور اندیشه های آنان پرداخته است، اندیشه هایی که هم اینک در جهان اسلام پیروان و مخاطبان فراوانی دارد و رویدادهای فرهنگی، دینی و اجتماعی سترگی را رقم زده است.

بی تردید دست آوردهای بیش از دو قرن رویارویی، مجاهدت و اندیشه ورزی، با همه آزمون ها، خطاها، فرازها و فرودهایی که داشته، سرمایه ای ارجمند است که در بوته نقد عالمانه عیار آن ها معین، و دستمایه ای برای پیشرفت و خروج از بحران کنونی می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

شهین حدادی

نسخه الکترونیکی نداره؟

20 اسفند 1401

سلام. برای اطلاع از نسخه الکترونیکی این کتاب، به سایت های دیگر رجوع کنید. پاتوق کتاب فردا تنها نسخه فیزیکی کتاب را عرضه می کند.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما