loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان عملی

ناشر ادیان

نویسنده اولین آندرهیل

مترجم مائده سادات حسینی زاده

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65615 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

غایت عرفان یگانگی با حقیقت است و عرفان عملی عهده دار بیان طریقه دستیابی و نیل به این هدف است.

در کتاب حاضر، اولین آندرهیل منازل سلوک را به پنج مرحله کلی: بیداری، تهذیب و تصفیه، تامل و مراقبه، اشراق و حیات عارفانه تقسیم می نماید. نکته مهم این است که وی می کوشیده تا عرفان را به زبانی در خور فهم مردم عادی تبیین نماید تا آنان نیز بتوانند در حیات معنوی سهیم گردیده و از مواهب آن برخوردار شوند؛ زیرا به زعم وی، عرفان ضرورت حیات انسان معاصر است و قدم گذاردن در این وادی تمامی جوانب حیات انسان را در برمی گیرد.

اولین آندرهیل، پژوهشگر عرفانی، از متفکرانی است که «ورود عرفان به زندگی مردم» به ویژه در قرن اخیر را یک ضرورت دانسته و تلاش نموده است تا با نگارش کتابی چون «عرفان عملی»، حرکت در مسیر سیر و سلوک و منازل آن را در قالبی ساده و امروزین عرضه نماید تا فراخور حال انسان هایی باشد که علاقه مند به حیات معنوی ولی ناآشنا به اصطلاحات خاص آن هستند. در واقع، وی کوشیده است تا این تلقی خاص را از دیریابی و دشواری عرفان که در بسیاری از اذهان وجود دارد، بزداید و نشان دهد عرفان دعوتی است در متن زندگی، نه دنیایی خارج حوصله و توان بشر عادی.

* کتاب حاضر از ده فصل تالیف یافته است که عناوین آن ها عبارتند از:

بخش اول: عرفان چیست؟
بخش دوم: عالم حقیقت
بخش سوم: آمادگی عارف
بخش چهارم: تامل و مراقبه
بخش پنجم: سازگاری با خویشتن
بخش ششم: عشق و اراده
بخش هفتم: نخستین شکل تامل
بخش هشتم: دومین شکل تامل
بخش نهم: سومین شکل تامل
بخش دهم: زندگی عرفانی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما