loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نوشتن در سایه جنگ

کندوکاوی پیرامون ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس

ناشر شهرستان ادب

نویسنده محمد حنیف | محسن حنیف

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 608

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «نوشتن در سایه جنگ» اثر محمد حنیف و محسن حنیف، ۱۰ سال قبل (1386) برای بررسی وضعیت ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس و بیان ثبت نظرات مختلف به منظور ارتقای سطح ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس انجام گرفت. پس از یک دهه این کتاب برای دومین بار با ویراست جدید از سوی ناشر دیگر (شهرستان ادب) روانه بازار نشر شده است.

در ویراست دوم، پنج سوال به شش سوال اولیه تحقیق اضافه شد و برای رسیدن به پاسخ سوال های جدید، مطالبات تازه ای انجام گرفت. همچنین سه مصاحبه عمیق دیگر نیز با حمیدرضا شاه آبادی، حسن شهسواری و مایکل کدنم انجام شده است. در نهایت سه فصل به کتاب افزوده شده و آنقدر کتاب دستخوش تغییر شده که می توان گفت اثر تازه ای پدید آمده است.

تعریف ادبیات داستانی جنگ، داستان جنگ یا داستان دفاع مقدس؟، پژوهش های پایه ای داستان جنگ و دفاع مقدس در ایران، آغاز داستان جنگ و دفاع مقدس، تعریف داستان جنگ و دفاع مقدس، جنگ و ادبیات غیر جنگ، داستان جنگ و دانشگاه، جایگاه ادبیات جنگ و دفاع مقدس در ادبیات معاصر، نویسندگان و داستان های برجسته جنگ در ایران و جهان، نقد ادبی و داستان های جنگ و دفاع مقدس، اقتباس از داستان جنگ و دفاع مقدس، الگوهای داستان های دفاع مقدس، داستان جنگ و دیگر گونه های ادبی، داستان جنگ و استناد تاریخی، آسیب شناسی داستان های جنگ، سیر تحول ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس، زمینه های جهانی شدن داستان دفاع مقدس، داستان جنگ و دفاع مقدس کودک و نوجوان و جایگاه آن در ادبیات داستانی و سیر تحول داستان بلند و رمان نوجوان با موضوع جنگ و دفاع مقدس در ایران، از جمله مهم ترین سرفصل های کتاب حاضر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما