loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یهودیت، مسیحیت و اسلام (دوره سه جلدی)

3 (1)

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده اف. ای. پیترز

مترجم حسین توفیقی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 1645

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده کتاب یهودیت، مسیحیت و اسلام قبلا کتابی به نام Children of Abraham: Judaism, Christianity, and Islam (فرزندان ابراهیم: یهودیت، مسیحیت و اسلام) منتشر کرده است که گزیده هایی از متون مقدس سه دین مذکور را در باب موضوعات مختلف در بر دارد. کتاب یهودیت، مسیحیت و اسلام دنباله کتاب مذکور و شرح و بسط مطالب آن است. مؤلف هدف خود را از پدید آوردن این اثر تازه چنین بیان می کند:
تلاش من در این کتاب مطرح کردن انواعی از قضایا بوده است که این سه گروهِ بسیار مرتبط با هم غالباً درباره آن می اندیشیده اند، مسائلی که بیش از هر چیز مورد علاقه آنان بوده است و به ویژه موضوعاتی که رهگشای مقایسه آن سه دین با یکدیگر باشد. از این رو، متون رسمی یا مشهور یا مهم را برای بیان آن مطالب برگزیده ام. مثلا همه یهودیان، مسیحیان و مسلمانان درباره شریعت خدا اندیشیده اند و اینکه چگونه باید خدا را پرستید، اقتدار و بزرگان، فرشتگان و بهشت و جهنم. هر گروه در فرصتی کوشیده است عقیده خود را شرح دهد و اعضای خود را به گونه ای با آن سازگار کند. و شاید مهم تر از هر چیز اینکه آن سه جامعه دینی در این باور استوار اشتراک داشتند که وحی خدا برای آنان محدود به کتاب محترم و محافظت شده ای که کتاب مقدس آن دین باشد، نیست.

محتویات جلد اوّل
این جلد درباره پیدایش و شکل گیری ادیان ابراهیمی و تبدیل هر یک از آنها به جامعه ای مجزا و مشخص بحث می کند. مؤلف سخن خود را از آفرینش جهان و نیاکان نخستین انسان ها آغاز می کند و به سرعت به سراغ عهد خداوند با حضرت ابراهیم (ع) می رود و سیر تاریخی آن عهد را در متون اصیل هر یک از آن سه دین ابراهیمی پی می گیرد.

محتویات جلد دوم
این جلد به معارف ادیان ابراهیمی می پردازد و در باب کتاب و سنت و شریعت به تفصیل سخن می گوید.

محتویات جلد سوم
موضوع اصلی این جلد عرفان ادیان ابراهیمی است، ولی در فصل اوّل و دوم آن پیرامون عبادات و مناسک ادیان ابراهیمی بحث شده و در فصل ششم آن مطالبی پیرامون آخرت شناسی (eschatology) آن ادیان آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما