loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ظرفیت ها و چالش های تقریب مذاهب اسلامی در لبنان

ناشر ادیان

نویسنده مجید شاکرسلماسی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 392

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65670 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ضرورت و اهمیت تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی از یک سو و اهمیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک لبنان از سوی دیگر باعث شده است که بررسی ظرفیت ها و چالش های تقریب مذاهب اسلامی در کشور لبنان، که اکثریت مردم آن را مسلمانان تشکیل می دهند، از جایگاه علمی ویژه ای برخوردار باشد.
این کتاب در صدد بررسی ظرفیت های تقریبی در اندیشه عالمان شیعه و سنی لبنان با نگاهی به جریان های دینی و سیاسی لبنان و هم چنین بررسی ظرفیت های بالفعل و بالقوه تقریب و چالش های منتهی به تهدید یا فرصت تقریب در لبنان، می باشد.

بخش اول این اثر، «مفاهیم و مباحث مقدماتی» نام دارد و در آن مباحثی هم چون پیشینه تقریب، انواع تقریب، چالش های تقریب، و ظرفیت های تقریب بررسی شده است.

بخش دوم شامل نگاهی است مفصل به تاریخچه ورود اسلام و تشیع به لبنان، و تأسیس نهادها و مراکز دینی در دوره های اخیر در این کشور است. در فصل سوم این بخش نیز مهم ترین مؤسسات و مدارس علمیه شیعه و سنی لبنان معرفی شده است.

بخش سوم اثر به ظرفیت های تقریب در لبنان اختصاص یافته است.
در این بخش که شامل هفت فصل می باشد، به موضوعاتی هم چون مرکز تجمع علمای مسلمین لبنان، محبت اهل بیت در بین مسلمانان، دشمن مشترک و پایبندی به حقوق دیگران در تعامل با اتباع مذاهب پرداخته شده است.

چهارمین بخش کتاب به چالش های تقریب در لبنان می پردازد. در این بخش فعالیت های جنبش های مختلف سیاسی و اجتماعی، نفوذ برخی جریان های مذهبی نظیر وهابیت و عدم اعتنا به مشترکات کلامی بین مذاهب اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما