loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن

ناشر حکمت

نویسنده دیوید مناشری

مترجم محمدحسین بادامچی | عرفان مصلح

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 494

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65738 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن تالیف دیوید مناشری با ترجمه محمدحسین بادامچی و عرفان مصلح توسط نشر سینا به چاپ رسیده است.


این کتاب یکی از جامع ترین و مهم ترین نوشته ها درباره تاریخ آموزش ایران است که دیوید مناشری با استفاده از اسناد دست اول، صدها مصاحبه حضوری با صاحب نظران، سیاست گذاران، مدیران و استادان متنفذ در رژیم پهلوی و همین طور اغلب آثار مهمی که در تحلیل آموزش جدید ایرانی و نقش آن در تحولات تاریخ جدید ایران به فارسی و انگلیسی نوشته شده، فراهم کرده است.

به نظر مناشری، آموزش جدید اهرم اصلی، موتور محرک و مهم ترین ابزار مدرنیزاسیون ایران است.

از این رو، وی کوشیده است بسط گام به گام آموزش جدید (غربی) در نظام اجتماعی سنتی ایران را از سال 1811، یعنی تاریخ اولین اعزام دانشجویان به فرنگ توسط عباس میرزا، تا پایان سلطنت پهلوی و سپس در دهه اول جمهوری اسلامی به تصویر کشد و نقش ویژه نظام آموزشی را در تغییر تدریجی نظام ایران قدیم و ظهور ایران مدرن از طریق تربیت طبقه نخبگان جدید تبیین کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما