loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه قاف لبخند: کتاب ابراهیم

ناشر کتاب قاف

نویسنده ابوتراب جلی

ویراستار سارا مهدی نژاد

تحقیق و تنظیم کتاب سید عمادالدین قرشی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 78

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از سه منظومه معروف ابوتراب جلی، «کتاب ابراهیم»، که در دهه سی، بصورت پاورقی در روزنامه چلنگر منتشر می شد، نخستین بار پس از اتمام بصورت جزوه ای منتشر (1320) و در اختیار عامه مردم قرار گرفت. جلی پس از «کتاب ابراهیم»، «کتاب موسی» را نوشت که آن هم ابتدا بصورت پاورقی و سپس بصورت جزوه منتشر (1332) شد. مهدی سهیلی پس از انتشار «کتاب ابراهیم» در مطبوعات آن روزها چنین نوشت: «کتاب ابراهیم یک شاهکار است و جلی شاعر بزرگ روزگار ماست».

شیوه کار جلی در «کتاب ابراهیم»، کاملا تازه و ابتکاری، و در عین حال روایتی ساده و خودمانی بود. او با برداشتی از داستان ابراهیم بت شکن، شخصیت تازه و باب روز ساخت. مردی زمینی، مبارز، طرفدار بینوایان، مخالف با کیش شخصیت پرستی و البته مخالف با بت پرستی که مذهب رایج آن روزگار بود.
قلم سلیس جلی در خلق چهره ابراهیم بت شکن، و مبارزه با بت پرستان روزگارش شگفت انگیز است.
طبعا نیازی به شناساندن بت بزرگ نبود. چرا که خواننده او را به خوبی می شناخت.

مطالعه این مجموعه برای نسل جوان ما آیینه تمام نمای دوران سیاهی است که می توان در آن تصویر احکام دادگاه ها، چهره کریه ماموران اجرا، کیفیت زندان ها و شکنجه گاه ها را به روشنی مشاهده کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما