loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه قاف لبخند: کتاب موسی

ناشر کتاب قاف

ویراستار سارا مهدی نژاد

تحقیق و تنظیم کتاب سید عمادالدین قرشی

شاعر ابوتراب جلی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 138

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در «کتاب موسی»، جلی با استفاده از داستان موسی و فرعون، قهرمان دیگری ساخت که با اسطوره اصلی تطابق داشت. جلی، در این منظومه با دقت و مهارتی شگفت انگیز، حوادث قرون گذشته را با روزگار خود مرتبط می کند و نتیجه گیری او نیز روشن، امیدبخش و غرورآفرین است که با پیروزی موسی و قوم او بر فرعون پایان می پذیرد.
در اوایل دهه شصت، بار دیگر دو جزوه ابراهیم و موسی، این بار به همراه «کتاب علی» و پیشتر بخشی از آن روزنامه فکاهی توفیق (1349) منتشر شده بود و در همان زمان از چاپ دنباله اش جلوگیری شده بود منتشر می شود. جلی، خود در مقدمه این «سه منظومه» می نویسد: کتابی که اکنون از نظر شما می گذرد، محصول نوزده سال مبارزه مداوم با نظام ظالمانه ای است که بیش از پنجاه سال سایه شوم خود را بر پهنه این مرز و بوم و بر سر مردم رنجدیده و محروم گسترده بود و با حمایت و تقویت استعمار جهانی و بدست عوامل داخلی آن کوشیده تا یاس و بدبینی و فساد و تباهی را در سرزمین ما بیفشاند تا شاید بتاند نهال آزادی و آزادگی را از رشد و نمو باز دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما