loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم و دین در جستجوی حقیقت

ناشر حکمت

نویسنده جان پوکینگهورن

مترجم رسول رسولی پور | میلاد نوری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 133

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هیچ واقعیت علمی وجود ندارد که واقعیتِ از پیش تفسیرشده نباشد. از سوی دیگر، اگر اعتقاد دینی واقعاً درست نباشد به چیزی بیش از یک کنش وهمی برای کسب آرامش تخیلی نخواهد انجامید. علم و دین هر دو بخش هایی از تلاش گسترده بشر برای فهم درست اند. اگر علم حاصل اندیشه انسان در مورد مواجهه غیرشخصی با جهان فیزیکی است، دین حاصل مواجهه فراشخصی با واقعیت قدسی خداوند است. علم و دین هر دو جست وجوگر حقیقت اند؛ بنابراین، باید میان بینش هایی که درباره واقعیت ارائه می دهند هماهنگی وجود داشته باشد و به این ترتیب باید احترامی دوسویه میان این دو رشته برقرار باشد. نویسنده در این کتاب می کوشد با اتخاذ نگاهی چندسویه به واقعیت، به بینشی دست یابد که عمیق تر و جامع تر از داده های هریک از این دو رشته است.

جان پوکینگهورن، در کنار آرتور پیکاک و یان باربور، از متفکران برجسته در زمینه مسائل مربوط به رابطه علم و دین است. علم و دین در جست وجوی حقیقت یکی از مهم ترین آثار وی است که در آن به چالشی ترین مسائل مربوط به تعاملات علم و دین در دوران معاصر پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما