loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق بشر و امپراتوری: فلسفه سیاسی جهان وطن گرایی

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده کوستاس دوزیناس

مترجم علی صابری تولایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65794 10003022
248,000 223,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مساله جنگ، خشونت، منازعات قومی و مذهبی و شکنجه مسایل اصلی اوایل قرن بیست و یکم به حساب می آیند که صاحبنظران و اندیشمندان نمی توانند فارغ از آنها باشند.

آیا تئوری و فلسفه می تواند به فهم روح حاکم بر جهان و شناخت سیاست بین الملل کمک کند؟ مطالعات زیست محیطی در حالی که برخی قدرتها از امضای موافقتنامه های زیست محیطی از جمله کیوتو پرهیز می کنند چه سودمندی ای دارد؟

اینها سوالاتی هستند که نظام آکادمیک و دانشگاهی و محققان را درگیر خود کرده و می کند.

کتاب به طور کلی به دو بخش اصلی و 12 فصل تقسیم می شود. کتاب علاوه بر مقدمه و نمایه دارای کتابشناسی است.
"پارادوکسهای حقوق بشر"، "آیا حقوق بشر پایان یافته است؟"، "هویت، آرزو و حق"، "چهره های گوناگون و متعدد بشردوستی"، "سیاست حقوق بشر" از موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

"امپراتوری یا جهان وطن گرایی"، "جهان وطن گرایی کهن، مدرن و پست مدرن"، "حقوق بشر: ارزشها در جهان فاقد ارزش؟" "دوران شکوه مختصر و کشمکش طولانی حقوق بشر"، "جنگ، خشونت و قانون"، "حاکمیت جهان وطنانه و الهیاتی" موضوعات دیگری هستند که در کتاب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده پیشنهاد می کند که این مسایل و موضوعات باید با تشریک مساعی صاحبنظران و اندیشمندان حوزه های مختلف علوم مورد بررسی قرار گیرد تا بر این اساس بتوان راهکارهای عملی ارائه داد.

به نظر نویسنده مسایل تروریسم، بحران زیست محیطی و حقوق بشر به گونه ای هستند که نیازمند به کار گرفتن تمام ظرفیتهای علمی و آکادمیک و انجام مطالعات میان رشته ای را طلب می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما