loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفر به پایتخت داعش: خاطرات یک عضو سابق داعش

4.2 (13)

ناشر کتاب صبح

نویسنده هادی یحمد

مترجم رضا ناظمیان | ابوالفضل کریمی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65890 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سفر به پایتخت داعش» داستان جوانی آلمانی - تونسی به نام «محمد الفاهم» است که با آرزوی پیوستن به گروه داعش، راهی سرزمین شام می شود.

محمد الفاهم در سال 1990 در دورتموند آلمان به دنیا آمد. پدر و مادر محمد که نگران تربیت وی و دو خواهر بزرگترش در جامعه آلمان بودند، دورتموند را به قصد تونس ترک می کنند.

محمد 5 سال بیشتر ندارد که وارد جامعه تونس می شود. مادر وی زنی مذهبی و پایبند به سنت های عربی است و نقش عمده ای را در تربیت تنها پسرش ایفا می کند. محمد در 22 سالگی و برای تحقق رویاهای کودکی و کمک به تشکیل دولت خلافت اسلامی با شوقی غیر قابل توصیف از تونس راهی استانبول و از آنجا عازم تل ابیض در مرز سوریه و ترکیه می شود.

وی در بدو ورود به سرزمین شام با کنیه «ابوزکریا» به همرزمانش معرفی می شود. ابوزکریا در خاطرات خود که با عنوان "کنت فی الرقه" به چاپ رسیده است، تصویر روشن و مستندی از مشاهدات، انتظارات و رویاهایی که در هنگام ورود به سرزمین های خلافت اسلامی داشت را روایت می کند.

ابوزکریا همچنین اعتقادات و باورهای داعش، ساختار تشکیلاتی و رفتارهای سازمانی آن، چگونگی انتقال جنگجویان به سرزیمین شام و خلافت اسلامی، نحوه زندگی مردم در مناطق تحت اشغال داعش، عوامل جذب و دفع جوانان به داعش، تکنیک ها و تاکتیک های رزمی و در نهایت جنایات هول انگیز و دهشتناک داعش را به زبانی ساده و روان در این کتاب روایت می کند.

محمد الفاهم از همان نخستین روزهای ورود به تشکیلات مخوف داعش، نقش سراب را بر پرده آرزوهایش مشاهده می کند و هر چه جلوتر می رود، زوایای پنهان و آشکار بیشتری از شیطان صفتی این گروه جنایت پیشه برایش هویدا می شود.
وی پس از یک سال زندگی در میان اعضای این گروه تکفیری، به کشورش باز می گردد تا روایت مستند خود را از زوایای پنهان داعش برای «هادی یحمد» روزنامه نگار مشهور تونسی بازگو نماید.

کتاب «کنت فی الرقه» که با خاطره نگاری هادی یحمد تنظیم و انتشار یافته است، با استقبال شایانی در تونس و بسیاری از کشورهای عربی همراه بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امید چاجی

سلام ببخشید این کتاب که موجود نیست الان پس چطور اون رو تهیه کنیم؟

7 اردیبهشت 1400

سلام وقتی ناموجود هست، امکان ثبت سفارش ندارد

امین جعفری

اگه کسی دوست داره از انگیزه های افراد پیوسته به داعش مطلع بشه کتاب فوق العاده هست اشکالش فقط اینه که معمولا مخاطب با اندیشه هاس سلفیون اطلاعاتی ندارن و کتاب هم توضیحی نمیده

4 فروردین 1398

مجتبی مجی

فرقش با کتاب "در رقه بودم" و ناشر و مترجم هست وگرنه همون هست.

15 بهمن 1397

مجتبی مجی

فرقش با کتاب "در رقه بودم" و ناشر و مترجم هست وگرنه همون هست.

15 بهمن 1397

محمداحسن میرزایی

سلام . لطفا من این کتاب رو لازم دارم، به همراه اصل عربی کتاب.( کنت فی الرقه). آیا موجود هستن هردو؟

16 دی 1397

سلام کتاب عربی موحود نیست

ریحانه معظمی

سوال منم هست جواب بدن خوبه که این دو تا کتاب چه فرقی دارن

17 شهریور 1397

سلام یک کتاب هستند با 2 ترجمه مختلف

عادل

سلام
۱-این کتاب چه تفاوتی با «در رقه بودم» داره؟
۲- اگر این کتاب رو با کتاب دیگه سفارش بدیم،هزینه پستیِ مخصوص این کتاب اخذ میشه؟ یا هزینه معمولی؟

29 مرداد 1397

سلام کتاب مدنظر شما، ترجمه دیگری از کتاب «در رقه بودم» هست
هزینه پستی این کتاب که 2500 هست با هزینه پستی بقیه سفارش جمع می شود

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما