loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی روحانیت ایران معاصر

مطالعات انقلاب اسلامی - 27

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65892 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف این کتـاب، پاسخ به چهـار پرسـش اساسـی درباره روحانیت اسـت. پرسـش هـا از منظـر کـلان و جامعـه شناختـی مطـرح شده؛ یعنی کل جامعه و نهادهای تشکیل دهنده آن بررسی و سوال های زیر مطرح گردیده است:

1ـ با توجه به ورود انسان به عصر مدرن و پست مدرن که عصر شکوفایی و رشد شتابان علم، تکنولوژی، هنر، مدیریت، اقتصاد، حقوق، سیاست و ... است، دیگر به دین و روحانیت چه نیازی داریم؟

2ـ آیا علم نمی تواند جایگزین دین شود و دانشمندان به جای روحانیان مسئولیت خطیر هدایت فکری جوامع را عهده دار شوند؟

3ـ روحانیت، به تبع ضرورت دین، نهادی ضروری است و در عصر مدرن و پست مدرن نیز در برابر هدایت اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و تغذیه معنوی جامعه مسئول است. بر این اساس آیا تا کنون کارکرد مثبتی نیز داشته است؟

4ـ فارغ از ضرورت و کارکردهای مثبت روحانیت، آیا نهاد موجود، کاملاً بسامان است و مشکلی ندارد یا این نهاد اجتماعی نیز مانند سایر نهادهای دیگر، همواره در معرض آسیب بوده است و پس از گذشت بیش از هزار سال، به یک آسیب شناسی جدی و اصلاحات گسترده و عمیق نیاز دارد؟* با توجه به نقش غیر قابل انکار و بنیادی «دین» و به تبع آن «روحانیت» در سرنوشت و سرگذشت مردم و جامعه در طول تاریخ، ضروری است تکلیف خود را با ضوررت و کم و کیف این دو مقوله مشخص کنیم.
مطالعه این اثر فرصتی است تا رابطه و نسبت خود را با دین و روحانیت، به صورت جدی تر و منطقی تر بازخوانی و بازسازی کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما