loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کرامت انسان در قرآن (ماهیت، مبانی و موانع)

ناشر ادیان

نویسنده بهروز یدالله پور

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 300

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65916 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر بررسی رابطه معناشناختی کرامت و فضیلت در قرآن، معناشناسی انسان در نظام معنایی قرآن و انسان شناسی و معناشناسی کرامت انسانی در قرآن، می باشد که حاصل بازبینی و بازنگری رساله دکترای نویسنده است.

نگارنده در راستای دست یابی به این هدف، علاوه بر تبیین کرامت انسان در نظام معنایی قرآن کریم و مبانی آن، موانع و لوازم آن را نیز مورد توجه قرار داده است.
دارابودن روح الهی، خلافت الهی، اختیار و اراده انسان، تسخیر جهان هستی، امانت دار بودن الهی، فطرت الهی انسان و کرامت اکتسابی، برخی از مبانی مطرح در زمینه کرامت انسان هستند که شواهدی در قرآن کریم نیز، پیرامون آن ها مطرح شده است.

در زمینه موانع مورد اشاره نیز، به موانع فردی و اجتماعی و رابطه مجازات های اسلامی و مساله کرامت انسان، پرداخته شده است. حق آزادی و حق حیات نیز، از لوازم کرامت انسان دانسته شده که نگارنده، مفصلا بدان ها پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما