loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و برابری انسانی

ناشر ادیان

نویسنده رسول محمدجعفری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65918 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «دین و برابری انسانی» دارای شش فصل اصلی است که به مباحثی مانند برابری انسانی، تغییر نژاد، معنای لغوی مسئله، معناشناسی واژگان در قرآن و سنت، پیشینه تاریخی تبعیض نژادی یونان، رم، ایران باستان، هندوستان و حجاز، اروپا، آمریکای قدیم، آفریقای جنوبی و اروپا می پردازد.

در بخشی دیگر به موضوعاتی مانند موافقان تبعیض نژادی، موضع قرآن و سنت و نگاهی اجمالی به ادبیات آیات و روایات در زمینه تبعیض نژادی پرداخته می شود.

در فصل سوم ریشه های تبعیض نژادی، عوامل روحی و روانی، خودبینی و تکبر، ریا و قدرت مطرح می شود.

فصل چهارم راهبردهای قرآن برای مقابله با تبعیض نژادی است که در این فصل به راهبردهای نظری قرآن، راهبردهای عملی قرآن و فصل پنجم به مقابله پیامبر اکرم (ص) و ائمه با تبعیض نژادی، نژادپرستی عربی، شبهه تبعیض در سیره نبوی، مبارزه با تبعیض نژادی، تدابیر ائمه درباره تبعیض نژادی، جایگاه اجتماعی و حقوقی گروه مورد تبعیض و جعل احادیث می پردازد.

در مقدمه کتاب «دین و برابری انسانی» آمده است: یکی از نیازهای اساسی انسان ها احساس برابری و تساوی بین آنهاست و این نیاز با عینیت بخشی به آن در جوامع در بستر پیشرفت و توسعه برای همگان فراهم خواهد آمد.

در ادامه تصریح شده است: زمانی که فرد یا گروهی از خودخواهی و غرور سرمست شوند و دیگران را مسخر و مطیع خود بپندارند تبعیض و نابرابری شکل می گیرد.

نویسنده تصریح می کند: تعالیم و راهبردهای اصلاحی قرآن، پیامبر و امامان شیعه که همواره پرچم دار مبارزه با تبعیض نژادی بوده اند می تواند الگو و برنامه راهگشا برای تمام کسانی باشد که یافتن ریشه ها، بسترها و ایجاد مساوات بین انسان ها یکی از دغدغه های اساسی آنهاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما