loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ و عقاید زیدیه

ناشر ادیان

نویسنده مصطفی سلطانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 372

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65943 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار به معرفی یکی از اصلی ترین فرقه های شیعه به نام زیدیه که اعتقاد به امامت امام علی(ع) و حسنین(ع) از بنیادی ترین آموزه های اعتقادی آنان است پرداخته شده و توقف آنان در مورد امامت امام سجاد(ع) و اعتقاد ایشان به امامت زید بن علی(ع) به جهت خروج وی مورد تجزیه و تحلیل تاریخی قرار گرفته است.

نویسنده نخست به بیان معنای زیدیه و چگونگی پیدایش و شکل گیری آنان پرداخته و سپس به معرفی شخصیت زید بن علی و توصیف قیام وی پرداخته است.

آنگاه وی به برخی از قیام های صورت گرفته پس از واقعه کربلا اشاره کرده و چگونگی گسترش فرقه زیدیه و گستره قلمروی آنان در دیلمنستان، مغرب، یمن و شمال آفریقا را بررسی نموده و انشعابات حاصل از این فرقه را معرفی نموده است. در ادامه نگارنده به برخی از دیدگاه های کلامی زیدیه در مورد توحید و صفات الهی، افعال خداوند، نبوت، امامت، مهدویت، ویژگی های امام، آخرت، معاد و قیامت و علت گرایش آنان به امامت زید بن علی اشاره کرده و مبانی عقلی و نقلی اعتقادی آنان در این موضوعات را تحلیل کرده است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما