loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ و اعتقادات اباضیه

1 (1)

ناشر ادیان

نویسنده علی اکبر ضیایی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 712

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مروری بر تاریخ پیدایش «فرقه اباضیه» و نگاهی به عقاید آنان و فراز و نشیب های مربوط به آنان از ابتدای قرن اول تا عصر کنونی است.
در این کتاب تاریخ و عقاید مذهب اباضی که در واقع همان خوارج صدر اسلام هستند به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سعی شده است با دیدگاهی بی طرفانه و با استناد به اسناد و مدارک مورد قبول اباضیان تحولات تاریخی و نیز اعتقادات و فقه این فرقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نویسنده قصد دارد با مطالعه اعتقادات این فرقه و تاریخ آن ها قدمی هر چند کوچک در جهت وحدت بین مسلمانان و تقریب مذاهب اسلامی بردارد.

بررسی چگونگی پیدایش گروه قاعدین و مذهب اباضیه، معرفی شخصیت های معروف این فرقه، گسترش اباضیه در مصر و شمال آفریقا و برخی از کشورهای عربی، فراز و نشیب های اباضیه در عصر عباسیان و امویان، تاسیس دولت های اباضی در برخی از ادوار تاریخی در عمان، مصر و مغرب و حکومت کردن مقطعی آنان، بیان اعتقادات اباضیه در زمینه توحید و اسما و صفات الهی، ادله آنان در نفی رویت خدا و اعتقادات آنان در زمینه امامت و همچنین برخی از دیدگاه های فقهی آنان در زمینه اجتهاد و احکام نماز از برجسته ترین مندرجات این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما