loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گذار معنویت از ایران زمین

ناشر ادیان

نویسنده ریچارد فولتس

مترجم جمعی از مترجمان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65974 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در مورد بررسی ویژگی های تاریخی و فرهنگی «ایران» از جهت وجود معنویات و فرهنگ دینی حاکم بر آن است.
در این پژوهش با درنظر گرفتن دو اصل پیشینی زبان و جغرافیایی مکانی در تعریف ماهیت ایران به بررسی تاریخی و نحوه ورود ادیان مختلف به این کشور از آغاز تاکنون پرداخته شده و هم کنشی «فرهنگ ایرانی» با سایر فرهنگ ها و ادیان و دگرگونی محتوای مفاهیم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده که شیفته فرهنگ و معنویت گرایی ایرانی و از مستشرقان ایران دوست به شمار می رود، نخست به بحث درباره خاستگاه دین در ایران و گسترش دین زرتشتی در دوران حکومت هخامنشیان پرداخته سپس به ورود اسلام به ایران و استقبال ایرانیان از آن اشاره نموده و وجود دین هایی مانند: مسیحیت، یهودیت، بودایی، ادیان و سنّت های گنوسی و تنوع و گونه گونی دینی در ایران معاصر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و فرهنگ ایرانیان در پذیرش ادیان و انواع تفکرات را ستوده و وضعیت ادیان و فرقه های مختلف اسلامی در آن را بیان نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما