loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازار خوبان: مهارت های کسب و کار اسلامی

کتاب مهستان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66004 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بازار خوبان تالیف عبدالرسول احمدیان و مهرداد آقاشریفیان، مهارت های کسب و کار اسلامی را توضیح می دهد که توسط نشر مهرستان به چاپ رسیده است.

این کتاب مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ ها دربارۀ مبانی اعتقادی، احکام، قوانین و مهارت های کسب و کار اسلامی را فرا روی خوانندگان قرار می دهد.

«بازار خوبان»، مجموعه پرسش ها و پاسخ هایی است درباره احکام، مقررات، اخلاق و مهارت های کسب و کار برای خوبانِ بازار.

صبح گاهان سوار بر اسب زیبایش شَهبا برای سرکشی به بازار کوفه می رفت و با چشمان مهربان و مصمم به بازار و بازاریان می نگریست. به هر راسته که می رسید متناسب با شغل و حرفه آنان تذکراتش را می گفت:

ای مسلمانان، آی اهالی بازار خوبان، تقوا داشته باشید، در داد و ستد آسان گیرید، سوگند گزاف نخورید، دروغ نگویید، کم فروشی نکنید، ربا، این آتش گداخته را رها کنید.

او به خوبی می دانست آنان که احکام تجارت و اخلاق کسب و کار را ندانند، چه مقدار در تیررس گناه و فساد هستند. ایشان هشدار می داد، بازاری که با فریب و خیانت و ربا و رشوه درآمیخت، دیگر رنگ سعادت را نخواهد دید.

امیرالمؤمنین علی (ع)، بارها این سخن را تکرار می کرد: یاد بگیرید و سپس داد و ستد کنید. او برای سرکشی به سایر بازارها مأمورانی را گمارده بود و همواره این سخن پیامبر (ص) را به یاد می آورد که: هر کس خیانت ورزد، از ما نیست. علی (ع) این گونه بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما