loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهایی در فلسفه اسلامی 3: مشتمل بر آراء اختصاصی آیت الله فیاضی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66078 10003022
300,000 270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه اسلامی با عمری بیش از هزار سال، سه مکتب مهم و اساسی مشاء، اشراق و حکمت متعالیه را به خود دیده است.
این مکاتب در طول یکدیگر قرار داشته اند و بخشی از مجموعه ای واحد را تشکیل می دهند. اما کاروان فلسفه همچنان در حرکت است و اندیشمندان بسیاری به تبیین مکاتب فوق و نیز ارائه دیدگاه اختصاصی خویش می پردازند.
آیت الله فیاضی نیز با غور و دقت در مسائل فلسفی در طول ده ها سال، دیدگاه های خاصی را در جهت تکمیل مباحث فلسفه و نیز تقریب آنها به آموزه های اسلامی ارائه کرده است. پژوهش حاضر درصدد بیان آرای اختصاصی آیت الله غلامرضا فیاضی در پاره ای از مسائل فلسفه اسلامی است.

حضرت استاد فیاضی ضمن تدریس تفصیلی کتب مهم فلسفی، به ویژه کتاب شریف اسفار، با مبناسازی در فلسفه اسلامی، نظام منسجم جدیدی در فلسفه اسلامی ارائه کرده است و از همین روی، می توان استاد فیاضی را در شمار فیلسوفان بزرگ معاصر قرار داد.

نوشتار حاضر که مجلد سوم از مجموعه جستارهایی در فلسفه اسلامی است، مشتمل بر چهار فصل است.
در فصل اول، مسئله «وحدت و کثرت» و مباحث مربوط به حمل، مورد بحث قرار گرفته است.
در فصل دوم، از «علت و معلومل» و تقسیمات آن، از جمله تقسیم مهم علیت به علیت خارجی و تحلیلی بحث شده است.
فصل سوم به تبیین و بررسی مسئله «مجرد و مادی» پرداخته و در فصل چهارم نیز بحثی مبسوط درباره مباحث «خداشناسی» انجام شده است؛ از جمله بررسی ادله عقلی و نقلی معرفت همه موجودات به خداوند، تبیین دقیق برهان وجودی بر اثبات وجود خداوند و نیز بررسی علم حصولی پیشین خداوند.

تمام محتوای پژوهش حاضر، تحت اشراف و نظارت حضرت استاد آیت الله فیاضی انجام یافته است. این نوشتار با دقت مورد مطالعه و ارزیابی استاد قرار گرفته و نکات ارزشمند ایشان اعمال شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما