loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش از حقیقت انسان (مطالعه ای تطبیقی در آراء ابن عربی و هایدگر)

به ضمیمه انسان در فلسفه معاصر

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده علی اصغر مصلح

تعداد صفحات : 480

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6619 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
205,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرسش از حقیقت انسان عنوانی است که خود موجب پرسش های بسیاری می شود. این پرسش دشواری های خاصی دارد. از انسان پرسش می شود و پرسش کننده، خود انسان است اما فردی از افراد انسان. چگونه یک فرد انسان می تواند از حقیقت انسان پرسش کند. آیا فرد انسان به حقیقت انسان راهی دارد.

کتاب حاضر در نظر دارد پرسش از حقیقت انسان را از منظر هایدگر و ابن عربی مورد بررسی قرار دهد، چرا که انسان به صورت آشکار و پنهان، موضوع تفکر هر فیلسوف و اندیشمندی است، ولی انسان نزد ابن عربی و هایدگر از منظر و سطحی خاص مورد تأمل قرار گرفته است. انسان در نظر هایدگر از آغاز مورد اشاره قرار گرفته و سپس شرح و بسط یافته است. وی در دوران طولانی تفکراتش به رغم اینکه به موضوعات متفاوتی اندیشیده ولی همواره پرسش اصلی او "وجود" آن هم در نسبت با انسان بوده است.

از سوی دیگر، آثار ابن عربی را می توان شرح حقایق مخزون در انسان دانست. نقطه شروع اندیشه او در باب انسان، اصطلاح "کون جامع" است. سایر آموزه ها و دریافت های او را تنها در نسبت با کون جامع و اصطلاحات دیگری که بر شان یا وجهی خاص از حقیقت انسان دلالت دارند، می توان فهمید.

مجموع این مفردات که در عبارت پرسش از حقیقت انسان جمع شده، عنوانی مناسب برای فهم وجوهی از تفکر انسان معاصر و موضوعی در خور برای طرح در مقابل دو نماینده بزرگ از دو سنت متفاوت به نظر می رسد.

پرسش ها و فرضیه های گوناگونی زمینه شروع این تحقیق را فراهم کرد که که آنها را می توان به دو پرسش اصلی بازگرداند: 1- با توجه به سیر فکری هایدگر و فضای فکری ابن عربی و شارحان وی آیا می توان انتظار گفتگویی ثمر بخش در باب یکی از مسائل انسان معاصر بین آنها داشت؛ 2- آیا می توان بر اساس حکمت ابن عربی راهی برای تحقیق در باب مسائل بنیادین انسان معاصر گشود.

کتاب حاضر از سه بخش تشکیل شده است : انسان در حکمت ابن عربی، سیر تحول پرسش از انسان در اندیشه هایدگر، مطالعه ای تطبیقی در آرای ابن عربی و هایدگر با التفات به پرسش از حقیقت انسان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما