loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد و دولت در ایران: پژوهشی درباره ریشه ها و علل تداوم اقتصاد دولتی در ایران

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده موسی غنی نژاد

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 424

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نهضت مشروطه ایران که در آغاز در صدد تحدید قدرت سیاسی به سیاق دموکراسیهای غربی بود به استبداد، ایدئولوژی ناسیونالیستی و اقتصاد دولتمدار منتهی شد.
از آن پس، رد پای ناسیونالیسم و اقتصاد دولتی را در همه نهضتها و نظامهای سیاسی، از نهضت ملی شدن صنعت نفت گرفته تا انقلاب اسلامی می توان مشاهده کرد.
سیطره کم و بیش تمام و کمال اقتصاد دولتی، تداوم و تحکیم آن، به رغم همه انتقادهای کارشناسانه ای که به نا کارآمدی آن، از زمان رضا شاه تا کنون صورت گرفته، حاکی از قدرت ارزش های ایدئولوژیک و تاثیرگذاری تعیین کننده شان بر همه نظام های سیاسی است.

در این کتاب چگونگی شکل گیری ناسیونالیسم و اقتصاد دولتی در ایران و تاثیرگذاری آن بر تحولات اقتصاد سیاسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
با این رویکرد ضعف مزمن و ساختاری نظام اقتصاد بازار آزاد و بخش خصوصی در ایران به عنوان مشکلی نشات گرفته از شیوه تفکر و ایدئولوژی توضیح داده خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما