loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روزهای انقلاب 6: یحیی و یاکریم

روایت داستانی از 15 خرداد 1342

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا شرفی خبوشان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66316 10003022
26,000 24,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب یحیی و یا کریم جلد ششم مجموعه روزهای انقلاب است که در روایتی داستانی از قیام 15 خرداد 1342 و حوادث آن روزها برای نوجوانان سخن می گوید.

آقای حکیمی از کشاورزان و کفن پوشان ورامین و پیشوا گفت.همچنین از دهقانان کن و مردم جماران گفت که در روز پانزده خرداد به طرف تهران راه افتادند .آقای حکیمی گفت که در روز پانزدهم خرداد و روزهای پس از آن ، در بیشتر شهرها ، در گیری ، راهپیمایی ، برگزاری جلسات و سخن رانی بر ضد رژیم و اعتراض به دستگیری امام صورت گرفت.گفت که در بعضی از شهرها مانند شیراز ، تبریز و مشهد ، اعتراض از شدت و گستردگی بیشتری برخوردار بود و به سبب این حوادث ، شمار زیادی کشته ، مجروح و یا زندانی شدند.

آقای حکیمی ، از حمایت علمای ایران و نجف از امام و اعتصاب سراسری تهران در بیست و یکم خرداد به مناسبت هفتم فاجعه ی خونین پانزده خرداد صحبت کرد و گفت که این اعتراض ها و اعتصاب ها ، رژیم شاه را درمانده کرد و به خصوص مهاجرت مراجع قم و مشهد و علمای سرشناس شهرستان ها به تهران باعث شد که پس از مدتی ، رژیم شاه به صورت نمایشی امام را از زندان به خانه ای در تهران منتقل کند تا خشم مردم فرو بنشیند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما