loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق ربانی 20: تادیب وهم (قوه شیطانیه)؛ حب جاه، شهرت و ریاست

ناشر مصابیح الهدی

نویسنده مجتبی تهرانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66346 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مباحثی که باور ذهنی انسان ها نسبت به آن اشتباه است، بحث جاه طلبی است. جاه طلبی یعنی انسان دوست داشته باشد همه قلب ها را تسخیر کند و همه با دیده عظمت به او نگاه کنند. با این تاویل جاه طلبی بیماری رایجی است که بسیار بیشتر از حب مال در انسانها وجود دارد.

ریشه های حب جاه، رویکرد مردم نسبت به آن، برداشت های اشتباه رایج در مورد آن و راه های درمان حب جاه از نمونه مباحثی است که در این کتاب مطالعه خواهید کرد. از آنجا که مباحث این کتاب در دو سال متفاوت بیان گردیده در بخش دوم در راستای اشاره به مباحث حب جاه به بحث ملکیت پرداخته شده است.

سوالاتی که در این کتاب پاسخ خواهد یافت:
رابطه حب جاه و حب مال چیست؟
منشا حب جاه چیست؟
آیا شهرت دوستی بد است؟
نگاه دین نسبت به حب ریاست چیست؟
کمال واقعی چیست؟
انواع ریاست باطل کدام است؟
با رئیس باید چه برخوردی داشت؟
چه پیامدهایی برای حب جاه وجود دارد؟

محبت با خداست؛ او باید جذب قلوب بکند. معنای سلطه بر قلوب همین است؛ یعنی جذب قلوب به سوی خود. انسان نمی تواند به آن صورت قلوب را جذب بکند. اگر خیال کند این کار را کرده است، اشتباه کرده و چند صباحی بوده است؛ زیرا جذب قلب نکرده است، بلکه قلب شهوت را به سمت خودش جذب کرده است. آنهایی که مردم فریب هستند، از طریق شهوت وارد می شوند و یک عده ای را که اسیر شهوتشان هستند به سمت خودشان می کشانند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما