loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت فقیه (دوره پنج جلدی)

5 (1)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده محمود زارعی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 843

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجموعه «ولایت فقیه» در 5 جلد به موضوعات: دین و سیاست، تعریف ولایت و ویژگی های ولی و حاکم اسلامی، ادله اثبات ولایت فقیه و وظایف و اختیارات ولی فقیه، شبهات رایج پیرامون ولایت فقیه و تطبیق ویژگی های روایی ولی فقیه با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می پردازد.

جلد اول این مجموعه به موضوعاتی همچون دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی از منظر عقل و قرآن و روایات، مفهوم سیاست، سیره پیامبران و ماهیت حکومتی قوانین اسلامی می پردازد.برخی از عناوین فصول این کتاب: انسان در اسلام، ضرورت تشکیل حکومت از منظر عقل و روایات، مفهوم سیاست در اسلام و غرب، ماهیت حکومتی قوانین اسلامی و ...

در جلد دوم این مجموعه به موضوعاتی همچون: تعریف ولایت، حوزه های سه گانه ولایت از نگاه قرآن، ویژگی های ولی و حاکم اسلامی، سیر تاریخی اندیشه «ولایت فقیه» در اقوال فقهای شیعه و ... پرداخته می شود.

جلد سوم از مجموعه «ولایت فقیه» در دو فصل به بررسی «ادله اثبات ولی فقیه» و «وظایف و اختیارات ولی فقیه» به صورت تفصیلی می پردازد.

در جلد چهارم این مجموعه، نویسنده در پی پاسخ به 4 شبهه با عناوین «طاغوت بودن همه پرچم های پیش از ظهور، تزئینی بودن نقش مردم در حکومت اسلامی، نظریه رهبری شورایی و سازوکار تشخیص ولی فقیه» می باشد.

جلد پنجم از مجموعه «ولایت فقیه» در دو بخش به بررسی «شرایط ولی منصوب به شرایط (ولی فقیه) و بررسی تطبیقی ویژگی های روایی ولی فقیه با خصوصیات آیت الله العظمی خامنه ای در کلام بزرگان» می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما