loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گنجینه راهکارهای روابط همسران: گنجینه ای از بهترین راهکارهای متخصصان در حیطه روابط همسران

روان شناسی - تربیتی

ناشر مرسل

نویسنده حسینعلی پورمدنی | نعمت الله سقازاده آرانی

ویراستار حسینعلی پورمدنی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66437 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
49,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نعمت الله سقازاده آرانی و حسینعلی پورمدنی در کتاب گنجینه راهکارهای روابط همسران، سعی کرده اند تا مسائل مربوط به قبل از ازدواج و تشکیل این امر مقدس و نیز در شروع زندگی و در جهت تداوم آن را مطرح کنند.

در جامعه ما که هنوز بسیاری از مناسبات و نظم ها و هنجارهایش بر اساس سنت و فرهنگ و اخلاق و احساس شکل گرفته و با توجه به این که خانواده یکی از ارکان اصلی و پایه های اجتماع است، اگر این نهاد تضعیف شود، قطعا ناهنجاری های بسیاری به وجود می آید و تا مخدوش شدن جامعه امتداد پیدا می کند.

در جامعه سنتی غیر مدرن که هنوز قانون مندی به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده است و نهادها ی مدنی به یاری نیامده و مراجع اجتماعی تغییر نیافته است و دغدغه های روزمره، اقتصادی و ناموزون است، تشکیل خانواده و اشکال سنتی ارتباط های اجتماعی کار سازند و از بروز بزهکاری و اختلاف و ناهنجاری جلوگیری می کنند.

با این وضعیت کاهش شدید ازدواج و افزایش سریع آمار طلاق در بین زوج های ایرانی یک خبر ناگوار و یک آژیر خطر است و این اغراق نیست چنانچه کارشناسان از آن به عنوان زلزله خاموش یاد می کنند و ابراز می دارند که طلاق در بین زوج های ایرانی عادی شده است و آنان با کوچک ترین مشکل، جدایی را بهترین راه کار می دانند.

آمار موجود روند رو به افزایش طلاق در مقابل ازدواج در سال های گذشته را به اثبات می رساند. این موضوع نگران کننده نشان می دهد که ثبات خانوادگی با مشکل جدی رو به رو شده است.
مشکل چیست؟ مشکل اساسی جامعه این است که هیچ نهادی مهارت زندگی را به نسل جوان آموزش نمی دهد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی، باعث شده تا بسیاری از ازدواج ها در سال اول زندگی به طلاق ختم شود.

انگیزه نوشتن و اقدام به تهیه و تنظیم این مجموعه، نشأت گرفته از سخن گهربار و حکیمانه لقمان حکیم است که فرموده: باید سخنان سودمند را نشر داد، مانند افشاندن تخم گندم؛ هر چند که آب، هوا و زمین به رویاندن و به بار آوردن دانه یاری نکنند، باز در گوشه و کنار خرمن، سنبل ها و خوشه های محدودی خواهند رویید.

فهرست مطالب:
فصل اول: راهکارهایی کلی برای تشکیل زندگی مشترک
فصل دوم: راهکارهایی برای شروع زندگی مشترک
فصل سوم: راهکارهایی برای تداوم زندگی مشترک
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما