loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اختلال وسواس اجبار در کودکان: راهنمایی کاربردی برای کودکان، والدین و معلمان

ناشر مرسل

نویسنده رضوان ساعی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 188

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66439 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
69,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اختلال وسواس اجبار نه تنها برای کودک بلکه برای خانواده، دوستان، مدرسه و سایر افرادی که با او در ارتباط هستند اختلالی ناتوان کننده است. کودکان مبتلا به اختلال وسواس ممکن است افکار و تصاویر مزاحم و ناخواسته ای را تجربه کنند و یا درگیر رفتارهای تکراری و وسواس گونه شوند.
افکار و رفتارهای ناشی از اختلال وسواس در فعالیت های روزانه کودک مداخله می کنند و حیطه های مختلف عملکرد وی را دچار آسیب می نماید.

اختلال وسواس فکری عملی می تواند طیف گسترده ای از خفیف تا شدید را در برگیرد و به تنهایی یا همراه با سایر اختلالات روانپزشکی در کودک همراه شود. در مورد پیش بینی سیر بیماری و درمان آن، قانونی قطعی وجود ندارد. با وجود اینکه امروزه شناخت و آگاهی از بیماری وسواس گسترش پیدا کرده است و درمان های جدید دارویی و رفتاری در این زمینه به کار گرفته می شوند و به راحتی در دسترس اند، باز هم شواهدی دال بر عدم توانایی در شناسایی کودک مبتلا به وسواس در خانواده، مدرسه و جامعه دیده می شود.
همچنین نتایج پژوهش ها نشان می دهد بسیاری از افراد با آنکه در کودکی به این اختلال دچار شده اند، به دلایل گوناگون از جمله عدم دسترسی به امکانات درمانی، عدم شناخت کافی از این اختلال و یا احساس شرم از علائم بیماری، درمانشان به تأخیر افتاده است که این امر روند درمان را دشوار می سازد.

با توجه با این مسأله و با توجه به شیوع بالای اختلالات اضطرابی از جمله وسواس و پیامدهای مخرب آن پرداختن به آن ضرورت دارد؛ بنابراین مجموعه حاضر با همین هدف، به صورت اجمالی و قابل فهم برای عموم تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما