loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملی گرایی، تاریخ نگاری و شکل گیری هویت ملی نوین در ایران

ناشر امیرکبیر

نویسنده علی محمد طرفداری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 283

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ و تاریخ نگاری ملی گرایانه نقش دوران ساز و ماندگاری را در خلال سده اخیر در شکل دادن به تصورات تاریخی و هویت ملی ایرانیان ایفا کرده است. از این رو «شناخت» هویت ملی ایرانیان و بررسی روند پیدایش و شکل گیری آن به صورتی ناگزیر با «شناخت» سیر تاریخ نگاری مدرن در دوران معاصر پیوند یافته است. در این باره آثار چندانی به زبان فارسی منتشر نشده است، و به ویژه اهل تاریخ چندان و آن طور که باید و شاید به مطالعه سهم تاریخ و تاریخ نگاری در شکل دادن به هویت ملی ایرانیان کنونی نپرداخته اند.

کتاب حاضر که به صورت مجموعه مقالاتی مستقل و در پیوند ماهوی با یکدیگر فراهم آمده، در وهله اول با هدف تدارک این شناخت تدوین شده است، شناختی که در شرایط کنونی دستیابی بدان از جهات متعدد ضرورتی انکار ناپذیر است و گشودن باب مطالعات علمی و محققانه درباره جایگاه تاریخ و تاریخ نگاری ملی گرایانه در تکوین هویت ملی می تواند به تبیین دقیق تر ریشه های بحران هویت امروزی کمک کند. بدین لحاظ این کتاب با توجه به وجود خلا نسبی مباحث محققانه در جهت شناسایی و بررسی ویژگی ها و مولفه های تاریخ نگاری علمی مدرن در ایران. از یک سو می کوشد خلا مطالعاتی مورد اشاره را تا حدی پر کند و از سوی دیگر در صدد است در جهت ضرورت پرداختن به شناخت روند تکوین هویت ملی ایرانیان و سهم تاریخ نگاری ملی گرایانه در آن گامی بردارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما