loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الفبای جریان شناسی

ناشر تسنیم اندیشه

نویسنده محمدمهدی زارع

ویراستار سلمان رحیمی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 252

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مقدمه این کتاب آمده است:

داستان نگارش این کتاب زمانی آغاز شد که خبرگزاری رسا با هدف ارتقای دانش تحلیل و تقویت عدالت خبری، طرحی نو در انداخت و اسمش را گذاشت «جریان شناسی روحانیت».
چنین شد که در پی معرفت جریانی و معارفه با جریان ها، پا گذاشتیم به بازار پژوهش و سرسرای گفتگو با اهل نظر. در مسیر پژوهش های گوناگون دانستیم که در منظر برخی صاحبان رای، جریان شناسی، از بستگان علوم آلی است و نه استقلالی، و دریافتیم که مشی شناخت جریانی چنان است که می کوشد در اسفار تحلیل احوال، علل مادی، صوری، فاعلی و غایی جریان ها را کشف کند. دانستیم کار جریان شناس، بر مدار مطالعه چرخه حیات افکار و اعوانش می گردد، نه بر منهج اوهام و استقرائات خام! مدتی بعد گنجینه ای دیدنی از گفت و شنودها با اهالی نقد و نظر بر دل فضای مجازی تصویر شد: وب سایت رسای اندیشه، کانال جریان شناسی روحانیت.

در وادی مطالعات جریانی بود که دریافتیم چرایی پیدایی برخی رویدادها و اقلیم وجود روندها را با جریان شناسی بهتر می توان شناخت و چنین بود که از جریان شناسی نوشتیم و اینکه می گوید یک جریان چرا و در سودای کدام هدف به دنیا می آید و می آموزاند که جریان شناسی افکار، بن مایه همه جریان شناسی هاست. بیشتر اگر بخواهی برایت می گوید که جریان ها چه اقسامی دارند و هدفشان از منظر محتوا و نتیجه چه مقدار متفاوت است. نوشتیم از اهمیت نقش رهبر و راز سرمایه های اجتماعی و از شیوه های تحقیق جریان شناسانه و جریان های رسانه ای و رنگی، مراحل تکوین جنبش های اجتماعی و جوانانه، کانون طلایی جریان ها و ... .

این گفتنی ها را در شش فصل نظم دادیم و اسم کتاب را گذاشتیم «الفبای جریان شناسی»:

فصل اول: چیستی جریان شناسی
فصل دوم: چرایی جریان شناسی
فصل سوم: چگونگی جریان شناسی
فصل چهارم: جریان ها و جامعه
فصل پنجم: جریان و رسانه ها
فصل ششم: جریان و حکومت ها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما