loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هلن کلر: شجاعت در تاریکی

ناشر مرسل

نویسنده اما کارلسون برن

مترجم جواد ثابت نژاد

ویراستار حسینعلی پورمدنی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66525 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
29,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «هلن کلر: شجاعت در تاریکی»، زندگی شخصیتی ماندگار را به تصویر می کشد که با اراده ای منحصر به فرد و علی رغم محروم بودن از نعمت های بینایی، شنوایی و گویایی توانست به بهترین وجه با محیط اطراف خود فعالانه ارتباط برقرار سازد و حتی به درجات بالای علمی دست یابد.

هلن کلر (Helen Keller) در تابستان ۱۸۸۰ میلادی در ایالت آلابامای آمریکا متولد شد. پیش از ۲ سالگی به بیماری سختی مبتلا شد و در اثر آن از نعمت های بینایی، شنوایی و گویایی محروم گشت. با این حال، با اراده ای شگفت انگیز، بر ناتوانایی های خود غلبه کرد. مراحل تحصیل را با رنجی وصف ناشدنی پیمود و در ۲۴ سالگی به اخذ درجه ی لیسانس از دانشگاه نایل آمد. هلن کلر چندین کتاب نوشت که یکی از آن ها به نام زندگی من درباره خود اوست. او نشان داد که نقص جسمانی به هیچ وجه مانع پرورش قوای روحی و فکری نیست.

هلن کلر در نوزده ماهگی به یک نوع بیماری مخصوص کودکان مبتلا و کاملا نابینا و ناشنوا شد. او به عنوان زنی بالغ و کامل به جهان نشان داد که آدم های ناتوان نباید کنار گذاشته شوند. هلن کودکی سرکش و کنترل نشدنی بود که به خاطر ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، مأیوس شده بود. با این حال پس از دو دهه کار معلمش، آنی سالیوان (Anne Sullivan)، هلن نه تنها آموخت که مقصود خودش را با زبان بیان کند، بلکه نویسنده، فعال سیاسی، سخنران و مجری برنامه ی جنگ هم شد. او به نحو خستگی ناپذیری از افراد نابینا و ناشنوا حمایت و برای آنها اعانه جمع آوری می کرد. هلن کلر نسل هایی از مردم را که مشکلات مشابهی دارند، انگیزه بخشید تا بر رؤیاهای سرکش خودشان فائق آیند.

خانواده ی کلر تصمیم گرفتند تا در بالتیمور، هلن را نزد چشم پزشک ببرند. هلن مسافرت طولانی با قطار را دوست داشت و آرام شد و به همه ی چیزهایی جدیدی که در اطرافش احساس می کرد، توجه داشت. چشم پزشک نتوانست کاری برای چشمان هلن بکند، اما پیشنهاد کرد که خانواده ی کلر برای ملاقات با الکساندر گراهام بل هلن را به واشنگتن دی سی ببرند. مخترع مشهور تلفن علاقه ی عمیقی به آدم های ناشنوا داشت، چون مادر و همسرش هم ناشنوا بودند و بل سال ها کار کرده بود تا ابزاری کمکی برای آدم های ناشنوا بسازد.

هلن مرد ریش سفید را دوست داشت؛ زیرا به او اجازه داد تا تیک تیک لرزشی ساعت جیبی بزرگش را حس کند. وقتی هلن دو زانو نشست، بل پیشنهاد کرد تا خانواده ی کلر با مؤسسه ی پرکینز مدرسه ای که کیت کلر در نوشته های آمریکایی چیزهایی درباره ی آن خوانده بود و خانه ی کنونی لورا بریجمن بود تماس بگیرند، شاید مدیر مدرسه، مایکل آنانوس، بتواند به آن ها کمک کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما