loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کمک به افراد مبتلا به مشکلات جنسی: رویکردی کاربردی برای متخصصین بالینی

ناشر مرسل

نویسنده پیتر تریگول

مترجم افشین احمدوند | زهرا سپهرمنش

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66532 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
49,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «کمک به افراد مبتلا به مشکلات جنسی»، ما را با مفاهیم پایه ای مشکلات جنسی آشنا کرده و چارچوبی مناسب در اختیارمان قرار می دهد که بتوانیم مشکلات جنسی را شناسایی، ارزیابی و درمان کنیم.

مشکلات جنسی از موضوعات شایع و حائز اهمیت است. لازم است پزشکان و بسیاری از متخصصین سلامت و درمان و طیف وسیعی از متخصصین داخلی قادر به ارزیابی آن بوده، راه حل های مؤثر و مفیدی را برای آنها ارائه دهند. در واقع نیاز است که مسائل جنسی به عنوان مواد درسی و کمک درسی در دانشگاه ها در چندین رشته تخصصی در قالب آموزش های ویژه مورد توجه واقع شوند.

آن چه که برای بسیاری از فراگیران و همچنین برای اکثر پزشکان ارشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این است که این گروه باید توانایی داشته باشند که مشکلات و اختلالات عملکرد جنسی را اعم از مواردی که دلایل جسمی یا روانی دارند، مورد بررسی دقیق قرار دهند و بتوانند انواع اختلالات جنسی را به گونه ای طبقه بندی کنند که در قالب دانشی کاربردی قابل عرضه باشد. به علاوه برخی نیازهای دانشگاه ها را جهت دانش کاربردی در مورد اختلال هویت جنسی و یا انحرافات جنسی مشخص نمایند.

مشکلات جنسی همواره برچسبی ناخوشایند را با خود به همراه دارند و در نتیجه، صحبت کردن در مورد چنین مسائلی برای بیمار و پزشک کار چندان آسانی نیست. بیماران تا هنگامی که یک رابطه درمانی پایدار با پزشک معالج یا هر یک از اعضای تیم درمان برقرار نکرده باشند، از توضیح دادن کامل در مورد چنین مسائلی اجتناب می ورزند.

در برخی موارد هم که افراد برای صحبت کردن آمادگی دارند یا داوطلب هستند، پزشکان سؤالات مناسبی نمی پرسند. به علاوه به تجربه ثابت شده است پزشکانی که سؤالات جنسی را به عنوان بخشی عادی از تاریخچه بیمار قرار داده و به سادگی به آنها اشاره می کنند، دو برابر بیشتر از پزشکانی که برای مطرح شدن چنین مسائلی منتظر خود بیمار می مانند مشکلات جنسی را می یابند.

با این حال باز هم بسیاری از پزشکان به ندرت در مورد مسائل جنسی سؤال می کنند. این امکان وجود دارد که با مطرح شدن مشکلات جنسی، پزشکان ندانند که چگونه باید به بیمار کمک نمایند و حتی ممکن است پزشکان اعتماد به نفس کامل را برای شناخت مشکل و ارائه راه حل مناسب نداشته باشند.

هدف کتاب کمک به افراد مبتلا به مشکلات جنسی (Helping people with sexual problems)، آموزش همه ی سرفصل ها و مطالب مرتبط با مشکلات روانی جنسی نیست. اگر چنین کاری در کتابی به این کوچکی ممکن بود، دیگر به متخصصین بالینی و تخصص آن ها نیازی نبود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما