loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی تکفیر و تکفیرگرایی

ناشر نوای قلم

نویسنده علی اکبر نیکزاد تهرانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 72

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر مروری بر دیدگاه های تکفیری برخی از فرقه های اسلامی و نقد این دیدگاه ها می باشد.
در این اثر ضمن بیان پیشینهای از تکفیر و «تکفیرگرایی» در جهان اسلام از زمان پیامبر اسلام (ص) و پس از آن به ریشه یابی این پدیده و عوامل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن پرداخته شده است.

نویسنده ابتدا به معیارهای اسلام و کفر در جهان اسلام اشاره کرده و موجبات کفر را انکار توحید و رسالت نبوی، انکار ضروری دین و مذهب و ارتکاب گناه کبیره دانسته و شرک خفی را نیز موجب کفر افراد محسوب نکرده است.

آنگاه به پیشینه تاریخی تکفیر مسلمانان پرداخته و دیدگاه های مذاهب مختلف اسلامی را در این زمینه منعکس نموده است. وی ادله عدم جواز تکفیر را از قرآن کریم، روایات نبوی سیره پیامبر اسلام و سیره و روایات ائمه معصومین (ع) استخراج نموده و وهابیت را به عنوان یک آیین تکفیر گرایی در میان مسلمانان اهل سنت معرفی کرده و عقاید و دیدگاه های تکفیری محمد بن عبدالوهاب را در مورد شرک خواندن شیعیان را نقد کرده و شباهت های خوارج دوره صدر اسلام را با وهابیان امروزی بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما