loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 8: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره طرح مرکز فرهنگی - اسلامی اروپا (لندن)

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 112

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

سید هادی خسروشاهی در مقدمه کتاب می ­نویسد: «خاطرات مستند درباره طرح ایجاد یک مرکز فرهنگی – اسلامی در اروپا از سفرهای متعدد و مکرر این­جانب به لندن نشأت گرفت. در این سفرها با حجم گسترده و باور نکردنی فعالیت­ های تبلیغی همه­ جانبه دشمنان اعم از غربی و عربی، روبرو شدم که عمدتاً بر ضد نظام نوپای جمهوری اسلامی بود. نتایج برداشت­ ها را همراه طرحی نظام ­مند، در ضرورت ایجاد یک هسته مرکزی فرهنگی – اسلامی در اروپا، تنظیم و به محضر امام خمینی (ره) و مسئولین رسمی جمهوری اسلامی ارائه و عرضه کردم که مورد قبول و پسند قرار گرفت.»

وی در ادامه می ­نویسد: «فعالیت­ این­جانب با پشتکاری شگفت ادامه یافت، ولی متأسفانه علی­رغم موافقت امام خمینی و مسئولین رسمی کشور و وزارت­ امور خارجه که مالک زمین (مرکز پیشنهادی) محسوب می ­شد، سرانجام با مشکلات بی­ ربط اداری روبرو شدیم و تلاش ما بی­ ثمر ماند و در واقع یک فرصت طلایی – تاریخی، در راستای فعالیت فرهنگی – اسلامی مطابق نیازهای عصر از دست رفت... این رساله، گوشه هایی از خاطرات این­جانب مربوط به این طرح است که برای ثبت در تاریخ، همراه اسناد منتشر می­ گردد.»

نویسنده در این کتاب از چگونگی شکل­ گیری این ایده و ضرورت آن سخن می­ گوید و اسناد و مدارکی چون اساسنامه موقت مرکز فرهنگی – اسلامی لندن، گزارشی درباره مسلمانان انگلستان، طرح کلی مرکز فرهنگی – اسلامی لندن، طرح کلی به زبان عربی برای اظهارنظر مسلمانان مقیم لندن، طرح کلی دیگر جهت ارائه به وزیر امور خارجه، نامه به امام خمینی و موافقت کتبی معظم­ له و موافقت وزیر، نامه مربوط به تشکیل هیأت امنا و... و آخرین نامه از سوی هیأت امنای مرکز به وزارت خارجه را آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما