loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی

3.5 (2)

ناشر سایان

نویسنده جعفر شیرعلی نیا

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، نوشته جعفر شیرعلی نیا است و در انتشارات سایان منتشر شده است. بسیاری از آنچه در این کتاب می خوانید و می بینید برای اولین بار منتشر می شود؛ از اسناد و تصاویر بسیاری از زندگی و زمانه ی دکتر بهشتی گرفته و تا بخش های مهمی از مذاکرات شورای انقلاب در سال های حساس پس از پیروزی انقلاب. نکته ی دیگری که شما را شگفت زده خواهد کرد پنهان ماندن دیدگاه ها و فعالیت های تأثیرگذار آیت الله بهشتی است که پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی عجیب می نماید.

این کتاب روایتی از زندگی و زمانه ی آیت الله دکتر بهشتی است؛ از تولد او در دوم آبان 1307 تا شهادتش در هفتم تیر 1360. زندگی او پیش از پیروزی انقلاب فرازهای بسیار جذابی دارد که در اصفهان، قم ، تهران و اروپا گذشته و پس از پیروزی انقلاب در شورای انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی، حزب جمهوری، قوه ی قضاییه و همچنین بحث ها و مناظرات سیاسی نقش اصلی را به عهده داشته است. دوره ی پس از انقلاب نیز بسیار پرفراز و فرود و جذاب است و اوج تنش های سیاسی در این دوره تصویر شده و و روایت دکتر بهشتی، موافقان و مخالفان او را می توانید در فصل های پس از پیروزی انقلاب ببینید.

من البته صریحا می گویم مدعی آن نیستم که در هیچ جا به هیچ کس ستمی نرفته است. حالا هم تکرار می کنم، یقین می دانم در این جامعه امروز بر اشخاص ستم می رود چه از این طرف، چه از آن طرف. ما هر دو را محکوم کرده ایم و مکرر هم کرده ایم. مواردی که هم اگر پیش آمده، به دستگاه قضایی اطلاع سالم داده باشند، دنبال کرده ایم و بار دیگر تاکید می کنیم همه تصمیم بگیرند از راه صداقت حرکت بکنند تا زودتر به ثمر برسند.
.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما