loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اجازات

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 60

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «اجازات» شامل بیش از ده اجازه صادره از مراجع و علمای بزرگ از جمله امام خمینی و آیات عظام خوئی، سید محمدهادی میلانی، مرعشی نجفی، سید محمد صادق روحانی و... برای استاد سید هادی خسروشاهی می باشد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:
اجازه در محافل حوزوی و فرهنگ اسلامی، در موارد مختلف مانند: اجتهاد، نقل حدیث، امور حسبیه نوعی گواهی علمی ـ معنوی است که به طلاب علم و فضیلت، پس از طی مراحل تحصیلی و کسب مقامات علمی ـ معنوی، از طرف اساتید و مراجع، به عنوان سند، داده می شود.

این گواهی ها از سوی اساتید و بزرگان فقه و حدیث در واقع برای تایید دانش اندوزی و کسب علم و وصول به مرتبه اجتهاد و نقل حدیث برای تلامیذ خود و یا طلاب دارای صلاحیت، صادر می گردد.

مهم ترین نوع اجازات، اجازه اجتهاد است که در آن استاد یا عالم والامقامی به مراتب علمی ـ فقهی و اصولی ـ تلمیذ خود گواهی می دهد و رسیدن او به مرتبه اجتهاد را تصدیق می کند و توانایی فقهی او را در استنباط احکام شرعی، از متون دینی، تایید می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما