loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلام و جامعه: تاریخ اندیشه دینی در صدر اسلام در سده دوم و سوم هجری - جلد اول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66642 10003022
430,000 408,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کـلام و جامعه در قرن دوم و سوم هجری ، اثر جاودانِ فان اس مشتمل بر شش جلد است . مجلدات این اثـر بـه تـدریج طی سال های 1991 تا 1995 به چاپ رسیده است. شمار مجموع صفحات این مـجلدات 3760 صـفحه است .

کتاب از سه بخش عمده مقدماتی، تاریخی و تبیین نظام های کلامیِ اندیشمندان قرون دوم و سوم هجری در جـهان اسـلام تشکیل شده است.
جلد نخست کتاب به مقدمات تاریخی و ملاحظات روشی مـؤلف اخـتصاص یافته است.
مجلدات دوم تا بخشی از جلد چـهارم بـیان مـسائل تاریخی و توصیف تحول و تطور کلام با مـحور قـرار گرفتن مناطق مختلف جهان اسلام، در این مقطع تاریخی است.
بخش دیگر جلد چـهارم، تـبیین نظام های کلامی و شرح و بیان مـسائل آنـها است .
اگـر در مـجلدات دوم، سـوم تا بخشی از جلد چهارم بیان تـاریخی غـلبه دارد، در بخش دیگرِ جلدِ چهارم بیان نظری و مفهومی حاکم می گردد. به این تـرتیب کـتاب فان اس از دو ویژگی توصیفی و تحلیلی بـرخوردار است.

مجلدات پنجم و شـشم هـم به متون کلامیِ این دوره اخـتصاص یـافته است و غرض از آوردن آن ضمن این که بیان مصادیق و نمونه هایی است از آنچه به طور خـاص در جـلد چهارم در خصوص نظام های کلامی آورده شـده اسـت، جـمع آوری و تأمین منابع و مـواد مـناسب برای خوانندگانی است کـه خـود مایلند به طور مستقل در این مقطع و مسائل آن کنکاش کنند و حتی آراء و استنباط مؤلف را مورد جـرح و نـقد و تعدیل قرار دهند.
نویسنده مؤکدا تـوصیه دارد کـه متن های جـلدهای پنـجم و شـشم به طور پیوسته بـا توصیفی که از نظام های کلامی در سایر مجلدات آمده است، خوانده و مقایسه گردد.

کتاب کلام و جامعه در سده های دوم و سوم هجری با زیر عنوان تاریخ اندیشه دینی درصدر اسلام ترجمه آقایان فرزین بانکی و احمدعلی حیدری و ویراستهٔ علمی آقای سید محمدرضا بهشتی به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زهرا

امکان داره فهرست کتاب را به اشتراک بگذارید

4 آذر 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما