loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ هند (دوره دو جلدی)

5 (1)

ناشر ادیان

نویسنده رومیلا تاپار | پرسیوال اسپیر

مترجم همایون صنعتی زاده

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 864

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66646 10003022
330,000 313,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هند، همچون ایران، یکی از دو موطن دین و فرهنگ آریایی در آسیا، و یکی از سه بستر تمدن در این سوی جهان است؛ اما دست تقدیر، سرنوشت این دو را هماره به یک سیاق قلم نزده است.
این حقایق همه محتاج چون و چرای فراوان، و دربر دارنده دانستنی های ارزنده است.

از سوی دیگر، هند دست کم موطن چهار دین از یازده دین تاریخی و زنده جهان و مأمن سواد اعظم زرتشتیان کنونی و پذیرنده درصد قابل ملاحظه ای از پیروان اسلام و مسیحیت، به ویژه رستنگاه پررونقی برای عرفان و تصوف است.
تاریخ هند، مانند هرجای دیگر، تا حدود زیادی تاریخ ادیان آن سرزمین است و در کار مطالعات ادیان، تاریخ هر دین بخشی از مهم ترین داده ها را درباره آن دین برمی نماید.

کتاب تاریخ هند در دو جلد نگاشته و چاپ شده است.
نویسنده جلد نخست، خانم پروفسور رومیلا تاپار از تاریخ شناسان به نام هند و متخصص در تاریخ هند باستان است.
وی در دانشگاه پنجاب هند دانش آموخته و دکتری خود را ای.ال بشام از برجسته ترین عالمان دین و فرهنگ و تاریخ هند در مرکز مطالعات شرقی و آفریقایی در لندن گذرانده است.
تاپار در دانشگاه لعل نهرو در دهلی نو کرسی استادی را احراز کرده و علاوه بر این استاد مدعو دانشگاه های کرنل، دانشگاه پنسیلوانیا و کالج فرانسه در پاریس بوده است.
همچنین او رئیس کنگره تاریخ هند در سال 1983، عضو وابسته آکادمی بریتانیا در سال 1999 و عضو افتخاری چند دانشگاه معتبر دیگر در جهان است. از وی هفده تألیف، چهار اثر تصحیح متن و مقالات و مدخل های متعدد منتشر شده است.

نویسنده دومین مجلد از این کتاب که به تاریخ متأخر هند می پردازد، تاریخ شناس انگلیسی، توماس جورج پرسیوال اسپیر است.
نام او را به عنوان تاریخ دانی فاضل در حوزه تاریخ اجتماعی هند جدید می شناسند. او بیشتر عمرش را در هند زندگی و تدریس کرده است. در دانشگاه کمبریج و کالج سنت استفان نیز تدریس داشته و منصب هایی را نیز در دولت هند احراز کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما