loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح حال و فضائل خاندان نبوت علیهم السلام

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده یوسف بن قزاوغلی

مترجم محمدرضا عطایی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 555

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شرح حال و فضایل خاندان نبوت، ترجمه فارسی کتاب «تذکرة الخواص من الأمة فی ذکر خصائص الأئمة،» اثر یوسف بن قزاوغلی معروف به سبط بن جوزی است که توسط محمدرضا عطائی انجام گرفته است.

مترجم، سعی کرده که عینا مطالب کتاب «تذکرة الخواص»، حتی احادیث را ترجمه نماید، لذا سعی کرده که چیزی برآن نیفزاید؛ جز دو فهرست از اعلام و اماکن که در پایان کتاب، آن را ذکر کرده است.

در کتاب، خطبه ها و کلمات قصاری از معصومین (ع) با تفاوت هایی نقل شده است، به ویژه خطبه ها و سخنان منقول از امیرالمؤمنین(ع)، مترجم، این خطبه ها و کلمات قصار را با آنچه در «نهج البلاغة» (دکتر صبحی صالح) آمده است، مطابقت نموده و در پاورقی ها موارد اختلافی را یادآور شده است.

در کتاب، گذشته از غلط های چاپی، در چند مورد، عبارات متن به قدری مشوّش و در هم بوده که ارتباط مطالب به کلی قطع شده است و در بعضی از صفحات، به ویژه صفحات پایانی کتاب، افتادگی کلمه و یا کلماتی به وضوح مشاهده می شود. چون نسخه دیگری نیز در دسترس نبوده، مترجم ناگزیر در یکی دو مورد نقل به مضمون کرده است

در ابتدای کتاب، بعد از پیشگفتار مترجم، شرح حال مؤلف به قلم سید محمدصادق بحرالعلوم آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما