loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

45 کهن الگوی شخصیت: الگوهای اسطوره ای برای خلق شخصیت های اصیل

ناشر ساقی

نویسنده ویکتوریا لین اشمیت

مترجم ابراهیم راه نشین

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 424

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مولف در پیشگفتار این کتاب آورده است: من این کتاب را برای تمام نویسندگانی که زیر بار قواعد داستان پردازی کمر خم کرده اند نوشته ام. تئوری ها و اطلاعاتی که در اینجا ارائه می شود در نظر دارد تا به نویسندگان مسیری پیشنهاد دهد ورای هزار توی خفقان آور ساختار، قالب و قواعدی که داستان پردازی را احاطه کرده است. «45 کهن الگوی شخصیت» کتابی است که به طراوت اشتیاق و بصیرتی که در قلب هر نویسنده ای وجود دارد احترام می گذارد.

هنگامی که شمای نویسنده تصمیم می گیرید تا داستان خود را بازگو کنید، عالبا به ایده ی خود علاقه مندید. درخشش و جرقه ی یک فکر بکر شما را به سوی صفحات سفید می کشاند تا مشتاقانه آنچه را در قلب خود به عنوان داستانی محشر حس می کنید مکتوب کنید.

سپس، جایی در میانه ی راه، از خود می پرسید آیا داستانتان واقعا داستان خوبی است. کسی دوست دارد آن را بخواند؟ شما نمی توانید سر در بیاورید که داستانتان به کدام سو می رود، و سرانجام به این نتیجه می رسید که آن را با سایر داستان های پرفروش مقایسه کنید. به زودی، در حین طراحی خطوط اصلی و تغییرات و تحولات شخصیت، بی خیال آن می شوید و سراغ ایده ی دیگری می روید، اما باز هم همین روال را تکرار می کنید. چه اتفاقی روی داده است؟ شما به قدری اسیر و گرفتار ساختار و طرح داستان شده اید که سر زندگی و طراوت خلاقانه ای را که در ابتدا شما را به سوی صفحات سفید می کشاند از دست داده اید.

قصد من از معرفی این کهن الگوها نشان دادن شخصیت های منحصر به فردی است که آماده ی کمک به شما هستند. هنگامی که ایده ی اساسی کهن الگوها را آموختید، می توانید هر کاری که دوست دارید با آنها بکنید. انها به درستی پایه و اساس و شالوده ای هستند که شخصیت ها ی شما روی آنها بنا خواهند شد. آنها به داستان های شما زندگی و انرژی خواهند افزود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما