loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعله های فروزان یک انقلاب

بررسی ابعاد تاثیرپذیری جنبش‌ های اسلامی از انقلاب کبیر اسلامی / اندیشنامه جهان اسلام - 9

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

با همکاری اندیشکده برهان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 153

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67042 10003022
240,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شعله های فروزان یک انقلاب: بررسی ابعاد تاثیرپذیری جنبش‌ های اسلامی از انقلاب کبیر اسلامی از انتشارات دیدمان منتشر شده است.

انقلاب اسلامی ایران بر خلاف بسیاری از انقلاب‌های دیگر در تاریخ، انقلاب معنوی و در حوزۀ معنا بود. از همین رو تفوّق خود را بر همۀ وجوه مادی زندگی طنین انداز کرد و این محیط ایجاد شده بر اثر انقلاب را به عرصه‌ای برای انتشار مفاهیم نو در عرصۀ سیاست، فرهنگ، علم و … بدل نمود. در واقع ذات انقلاب اسلامی به دلیل این همانی با عالم معنا و متافیزیک بر سلطه و انحصار ماده و ماده گرایی در دنیا می‌تازد و هر نقطه‌ای را که مستعد انقلاب و دگرگونی از ولایت طاغوت به ولایت حقیقت باشد در می‌یابد و تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
بر این اساس به دلیل قرابت حقیقت انقلاب اسلامی با حقیقت نور مندرج در قرآن کریم، پرتو افکنی و خارج کردن انسان از ظلمات از ذاتیات آن بوده و هیچ وابستگی به تئوری پردازی یا امکان خاصی برای اثرگذاری مادّی بر عالم ندارد. به همین دلیل است که ایدۀ شورش علیه «شرک و کفر» در تمام مظاهر آن، به لحاظ مفهومی از انقلاب اسلامی ایران ساطع می‌شود و هیچ قدرت مادّی نمی‌تواند مانع از تابش آن بشود.
صدور انقلاب متجانس با ماهیّت انقلاب اسلامی با حضور نظامی و سیاسی آغاز نمی‌شود، بلکه تعالیم رهایی بخش و متعالی آن در سراسر جهان در قلب هر بیننده و شنوندۀ پذیرایی می‌نشیند و نهال گرامی هویّت و عزّت توحیدی را بر جانش می نشاند. پس از آن تکثیر انقلاب اسلامی به عدد نفوس مستعدۀ دگرگونی و انقلاب از شرک و کفر به توحید و نور، جهانی از ولایت الله را پدید می‌آورد که هیچ ابرقدرت مادی نخواهد توانست بر برابرش ایستادگی نماید. این نور نه از لوله‌های تسلیحات جنگی که از اذهان و قلوب پاک انقلابیون در سراسر جهان چونان شبکه‌ای در هم تنیده از معرفت و مقاومت به سان پناه گاهی برای حراست و حفاظت از انسانیّت و امانت الهی او عمل خواهد نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا فدائیه بافقی

سلام ببخشید توضیحی در باره متن کتاب و موضوع ارائه شده بفرمایید

8 آذر 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما