loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حوالی روشن صدا: زمانه و زندگی حسین اسرافیلی

تاریخ شفاهی شعر معاصر ایران

ناشر شهید کاظمی

نویسنده حسین قرایی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67222 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که در قالب تاریخ شفاهی به نگارش در آمده است شامل خاطرات اسرافیلی از مهرداد اوستا، قیصر امین پور، سهیل محمودی، ساعد باقری، محمود شاهرخی، علی معلم، نصرالله مردانی، علیرضا قزوه و برخی دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر حوزه انقلاب اسلامی است.

نویسنده (قرایی) با استاد اسرافیلی، از کودکی تا امرو­ز که در مرز شصت و شش سالگی است، به گفتگوی سی ساعته نشسته است. آقای اسرافیلی در این مصاحبه طولانی از خاطرات درباره پدر و مادرش از مشروطه در تبریز و سؤالی که از آیت الله مکارم شیرازی می پرسد و استخدام در نیروی هوایی موارد و موضوعات را شروع می کند. اسرافیلی در این سال ها آثار افرادی مثل جلال آل احمد را مطالعه می کند.

اسرافیلی از نحوه شکل گیری حوزه هنری در سال 58 روایت مفصلی دارد، از این که یوسف علی میر شکاک در روزنامه جمهوری اسلامی با او مصاحبه می کند. این که فرج الله سلحشور قاری جلسات بود. تا روزی که سید حسن حسینی می گوید؛ «لوزه حوزه عمل می خواهد».

اسرافیلی از شکل گیری دفتر شعر جوان روایت می کند. وی با برادر شهید احمد قصیر صحبت می کند و برای این شهید والا مقام شعر می سراید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما