loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر القرآن الکریم - جلد اول: سوره الفاتحه

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

از میان تفاسیر متعدد و متنوعی که بر قرآن نوشته شده، تفسیر صدرالمتألهین دارای امتیاز و اهمیت ویژه ای است تا جایی که شایسته است عنوان «صدرالمفسّرین» نیز به وی داده شود.
صدرا با نگاهی آمیخته با فلسفه و عرفان و کشف و شهود به کلام الهی نظر کرده و یافته های شهودی خود را در قالب شرح و بیان علمی و ذوقی قرآن بیان نموده است. صدرا تفسیر قرآن خود را در دوره های مختلف عمر، به نگارش در آورده است. با این وجود روحی واحد بر همه این تفاسیر حاکم است.

در جلد اول از مجموعه هشت جلدی تفسیر قرآن کریم، ابتدا ضمن سه دفتر، کلیاتی در باب قرآن و حدیث به قلم آیت الله سید محمد خامنه ای و به زبان فارسی آمده است.
در دفتر اول با عنوان قرآن شناسی، از معنای وحی، اعجاز قرآن، تاریخ قرآن، ساختار و سیمای قرآن و کارکرد و نقش اجتماعی قرآن مورد بررسی قرار گرفته است.
دفتر دوم به تفسیر شناسی اختصاص دارد که معنا شناسی تفسیر، روش در تفسیر و اقسام تفاسیر از مسائل مطروحه در این دفتر می باشد.
دفتر سوم در مورد تفسیر کبیر صدرالمتألهین است. در این دفتر در باب انگیزه تألیف ملاصدرا از این کتاب و روش تفسیری، مبانی و منابع وی در تفسیر صحبت شده است.

جلد اول این دوره از تفاسیر به تفسیر سوره «فاتحة الکتاب» اختصاص دارد. صدرا پس از تفسیر این سوره، در فصلی جداگانه از فضائل این سوره و نظم و ترتیب موجود در آن سخن گفته است.

در پایان این کتاب برای سهولت در امر تحقیق فهرست احادیث، اشعار، اصطلاحات و منابع تحقیق آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما