loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر القرآن الکریم - جلد ششم: تفسیر سوره السجده و الحدید

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

از جمله آثار ارزشمند و گرانبهای صدرالمتألهین، تفسیری است که وی بر کلام الهی به رشته تحریر درآورده است.

جلد ششم از این مجموعه هشت جلدی به تفسیر سوره مبارکه «سجده» و «حدید» اختصاص دارد. آثار صدرالمتألهین در تفسیر، مشتمل بر تمامی سوره ها و آیات قرآن کریم نیست و تنها بعضی از سوره ها و آیات را شامل می شود. با این وجود، تفسیر او از قرآن کریم در میان تفاسیر قرآن کم نظیر است. سوره مبارکه سجده و حدید از جمله سوره هایی است که این حکیم متأله به شرح و تفسیر آنها پرداخته و تلاش نموده پرده از چهره آیات برگیرد و اسرار آنها را هویدا سازد.

توجه به این نکته لازم است که در دیدگاه صدرالمتألهین مهم ترین و مطمئن ترین روش تفسیری، روش کشفی و ذوقی و شهودی است که از چراغ نبوت و ولایت گرفته شده باشد.

معمولاً تفسیر صدرالمتألهین بر هر آیه، با بحث زبانی و نحوی مختصری آغاز می شود سپس به بحث درباره اهمیت آیه بر اساس سنت پیامبر و امامان شیعه می پردازد. پس از آن مسائل فلسفی مندرج در آیه را مطرح می نماید و بعد از آن به توضیح راه حل خود برای آن می پردازد. ایشان در تفسیر خود بر هر آیه، آغاز تفسیر خود را با عنوان اصلی مشخص می کند و مراحل متوالی بحث فلسفی خود را با عناوین فرعی مانند «کشف الهامی»، «تبیان و بسط»، «حکمت رحمانیه» و «تبصره» ترسیم می نماید.

در پایان کتاب، مجموعه کاملی از فهرست ها (احادیث، اشعار عربی و فارسی، نام اشخاص، مکانها و اصطلاحات) برای سهولت در امر تحقیق آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما